Inlägg från: 3barnsmor35 |Visa alla inlägg
  • 3barnsmor35

Vi som väntar junibebisar del 2!

Jag tycker att det ska bli skönt att vara hemma ett tag, jag har ju jobbat två år nu sen jag var hemma med Lillan. Det är bra med lite pauser, man kommer på att man vill göra annat och byter jobb, testar på nytt och träffar nya människor.

Världens bästa mamma till mina barn - Tösen 0403, Lillan 0604 & Lilla Trean BF 090625
  • 3barnsmor35

Har för mig att om du vill att barnet ska kunna finska så ska du prata finska med barnet och sen pratar du och din sambo svenska med varandra, han pratar svenska med barnet. Då får man det "gratis" om man säger.

Världens bästa mamma till mina barn - Tösen 0403, Lillan 0604 & Lilla Trean BF 090625
  • 3barnsmor35

Dagdrömmare,
    Jo, visst återbildas vattnet, men om en eller båda hinnorna är trasiga så rinner det ju ut igen
    Jag fick gå på kontroll varje vecka för att kolla mina "pölar" eftersom mitt gick så tidigt med Lillan.

• 3barnsmor35

Sackarias...då tänker jag direkt "Fikon fick du..."
    Rakel gillar jag

• 3barnsmor35
    Marinero skrev 2009-02-09 20:58:10 följande:
    Jaha va bra att det återbildas vatten om det går för tidigt. Jag trodde inte det hann göra det. Det va nån här på fl vars vatten gick i v16, men hon va tvungen att avsluta graviditeten. Var det för att hon va i så tidigt stadium? Hur fort återbildas vattnet om det skulle gå?
    Om hinnan är trasig så rinner ju vattnet ut hela tiden och om bebisen ligger torrt så klarar den inte det mer än ett par dygn max. När den är 16 veckor är ju dessutom lungor och organ inte tillräckligt utvecklade för att klara utsidan.

När mitt vatten gick 33+4 så kom det först i två syndafloder och sen sipprade det ut lite då o då. Jag gick en hel månad så, Lillan hade tillräckligt i en pöl att plaska i ovanför näsan så jag fick gå till v.37+0 då de satte igång mig. Jag blev först inlagd, stoppad och sen hemma med sjukskrivning och åt anitbiotika stora som hästpiller =/ Gjorde UL varje vecka o då mätte de storleken på pölarna som låg därinne. Märklig upplevelse men det gick bra i slutändan
  • 3barnsmor35

Bebek,
    På skånska låter det ganska kul SERRRREEENAH.
    Hur ska man uttala det?

• 3barnsmor35
    bebek skrev 2009-02-09 23:13:15 följande:
    mm.. min får gärna stanna max till 7/6:) haha ja jag vet dialekter är lite roliga.. men skånska måste ändå vara svårare än norrländska.. men förstår ni skåningar danska? för mig kunde de lika gärna prata kinesiska
    Japp, jag fattar danska
  • 3barnsmor35

Chanelli,
    Jag är 1.74 - inget fel med att vara lång! Min man är 1.90 så tjejerna lär ju bli långa också!

• 3barnsmor35

Jag fick bita mig rejält i tungan idag, kunde skickat några väl valda bevingade åt makens håll - men jag struntade i det. När jag blir tyst istället, vet han att jag är så arg att jag blir ledsen.
    Jag blir bara så tom när jag blir så arg.
    Jaja, det går väl ööööver

• 3barnsmor35

Tycker Åland har bra idéer om mkt för föräldralediga

Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!