Inlägg från: bäbis m |Visa alla inlägg
  • bäbis m

Vi som väntar junibebisar del 2!

Vitt inomhus är underbart! Det blir så ljust och alla detaljer kan göra stora förändringar i rummet. Billigt och snyggt som inredningsalternativ.

Kan du fortfarande ha dina vanliga jeans? Eller är det mammajeans. Då jag har så låg mage är det mammajeans som gäller. Har testat uppknäppta jens men det känns skumt tycker jag. Gummisnodd fungerar hemma men på många byxor blir gylfen konstig då. Tips?
    Jag köpte en magtub på PoP vilket jag verkligen inte ångrar. Fungerar perfekt som förlängare till mina vanliga tröjor.

Har suttit och klappat magen och pratat lite med pyret där inne. Det är fantastiskt att det lever där inne. Tror dock inte att man förstår det helt förren man ligger på BB med en liten människa i famnen. Längtar!

bebek skrev 2009-02-11 13:03:12 följande:
    Jag har alltid haft lite lågt blodtryck, blodvärdena var bra, men det var ju ca 3 mån jag kolla allt. svimma igår i hallen och som tur är ska jag till bm på fredag o lyssna hjärtljud osv:D får säkert börja käka järn o kalcium som de flesta, börjar känna mig lite hängigare. är sämst på att äta mjölkprodukter och kött, men en jävel på att äta frukt:P Börjar kännas trångt i magen så maten hinner bli kall innan jag ätit upp. får äta lite sen värma på en stund senare så jag får i mig tillräckligt med mat! Har för övrigt gått upp 9 kilo såg jag idag! Haha aldrig vägt så här mycket, men jag känner mig inte så stor... tröjorna kanske är lite korta och åker upp på magen och tjaa..rumpan är väl lite för stor för jeansen nu, men vafan tänk att det växer ett liv inom en! :D  men gråblek känner jag mig.. tänkte köra en omgång brun utan sol ikväll sen en toning i håret så blir man som ny igen;) Nu ska jag fortsätta med mitt bobyggande här hemma:D blir riktigt fint i nya lägenheten! slängde ut allt mörkt och dystert och kör på vitt! lite modernt sjabby chick, vårfräscht. o ikväll äre mammasim:D
  • bäbis m

jobbigt när magsäcken och tarmarna trycks ihop. Samtidigt som det är viktigt att få i sig mat är det tyngre än någonsin. Konstigt hur naturen fungerar ibland.

• bäbis m

Berättade just för min sambo om några vänner till mig som fick barn för ett par år sedan. Ganska tidigt efter förlossningen var de och hälsade på hos den nyblivna pappans syster och hennes familj. När de skulle åka hem stod de med jackor på i hallen och var på väg att åka när systern sa "Har ni inte glömt någonting?" Ehh, de var tvungna att bli påminda att ta med sin lilla son spm låg och sov i ett av deras sovrum.
    Haha. Som sagt, det kan nog ta en stund att inse att amn faktiskt själv har blivit förälder.

• bäbis m

Använde ett par kostymbyxor förra veckan men det är nog sista "vanliga" byxparet som jag kan ha. Tur nog finns många snygga klänningar och tunikor osv som går bar både gravid och icke-gravid. Bra mode för oss måste man ju säga.

• bäbis m

Tema leggings
    Jag har köpt vanliga leggings/strumpbyxor av tjockare variant på Lindex men gått upp en storlek. Det fungerar finfint för mig att ha resåren över midjan. Köpte ett par gravidleggings på Lindex också men de var totalt värdelösa och glider ner.

Har även sett att Polarn och Pyret har en tjockare bomulls-leggings som jag tror kan vara superskön till tunika ov. Har dock inte provat själv så modell etc vågar jag inte stå för.

Skulle gärna hitta en variant att ha under magen så att det inte blev 20 extralager tyg runt magen som det tenderar att bli nu. I dagsläget är mina mammabyxorsmudd plus tröja större än magen själv och det känns rätt fjantigt.

• bäbis m

Ps. Lindexvarainten har som sagt fungerat fint för mig och jag har också "kraftigare" lår än normalt(?) för min längd. Ds

längtan09 skrev 2009-02-11 14:20:33 följande:
    När ni ändå snackar kläder, vart köper ni leggings? Jag vill ha tjocka men tajta. Kan inte ha tunna då jag har bredare lår och rumpa än man ska brukar ha och då ser det dumt ut när det blir mer genomskinligt där :-P Vart har ni resåren, under magen då eller?
  • bäbis m

Jag får än så länge ihop mina vinterjackor men skulle jag kunna skala av några magklädeslager skulle det inte vara några problem alls ;)

Du får börja med tjocka tröjor sen och öppen jacka och hoppas att våren bahaga komma snart. Eller har du planerat att köpa en ny? Känns trisst bara att köpa vinterjacka för de är så dyra speciellt för så kort användning.

bebek skrev 2009-02-11 16:31:18 följande:
    haha, jag gillar jc typ bommulls tights.. de är superstretchiga! men det är bra med många lager över magen om man inte får igen vinterjackan längre:P haha denna vecka är det på nödens näppe!
  • bäbis m

Oj, vad många härliga bäbismagar det börjar dyka upp här :)
    Min är fortfarande rätt liten men det verkar vara dessa veckor det händer :)

Skrattmaja: Jag har kikat lite på de där leggingens på PoP men imorgon efter BM ska jag nog faktiskt ta och shoppa lite :) Första gången hos BM sen tidigt i dec så det ska bli spännande. Hoppas att du får chans någon gång innan 24 april att relaxa lite. Låter som du verkligen skulle behöva det!

Tickollina: blev du sjukskriven för stress på arbetsplatsen eller för att du hade olämpliga arbetsuppgifter? Visst var det matte och kemilärare du är.

Själv forskar jag inom materialkemi/fysik så vissa saker har blivit betydligt jobbigare sen jag blev gravid. Tex känns det väldigt olustigt de gånger jag behöver gå in i labbet och fixa någonting. Svårt att veta vilka kemikalier alla jobbar med :-O

• bäbis m

IKEA har väldigt många söta barnsaker och är super som bas för att hålla ner kostnaderna lite. I like :)

• bäbis m

Usch vad det är trisst att vara hemma och sjuk. Jag blir superuttråkad och rastlös. Tänkte sätta mig och pyssla och göra lite fina kort men jag kände att det var för tungt i huvudet att sitta. Tidsfördriv någon???

Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!