Inlägg från: tekannan |Visa alla inlägg
  • tekannan

Vi som väntar junibebisar del 2!

babek, när du lagt upp bilden i ditt galleri så kan du cklicka under bilden på URL och där är länken som du kopierar och lägger in här.
    tack förresten!
    ja, visst är det skoj att följa magarnas utveckling, jag jämför min mage med förra grav också och det är skoj att se skillnaden på första och andra barnet.

men om du kommer hit och stryker lite till mig så bjuder jag på nybakat sen...

• tekannan

kicki08
    Tack! Alla gravidmagar är vackra! Med som utan bristningar... Jag har också bristningar, utifrån naveln (men det syns inte på den bilden).

babek
    Oj, vilken fin bild!! Har du tagit den i studio?

• tekannan

babek
    ja, visa gärna fler.. jag är som sagt också sugen på att att ta bilder, men får inte tummarna loss.

• tekannan

Grattis, vad skönt! Då räknar du också ner nu... Jag har fått hel hp från 2 april. ska bli så skönt. Det är verkligen tungt och jobbigt på jobbet nu och foglossningen är som värst där.

• tekannan

hyperballad
    Det borde vara förbjudet att klistra in sådana bilder i ett gravidforum.... *abstinens*

babek
    Vilken fin mage!!

• tekannan

babek
    Jag går på massage, ska dit på måndag nästa gång. Vad in massör säger är det inga problem att massera en gravid så länge man inte tar nere på ryggen och man ska helst inte få massage sista månaden innan beräknat heller. För det finns en risk att man startar förlossningen då med vissa punkter. Men jag får axel, skuldror, nacke och armar och det är sååå skönt!! Har ju ett fysiskt arbete med och då blir man snabbt stel eftersom man gör ensidiga rörelser och kanske inte alltid rätt ur ergonomisk synvinkel... Men googla på massage och gravid, vet att det finns vissa som har ngt som heter just gravidmassage så visst ska det gå bra om du vill det.

Akupunktur... Jag funderar på att be min BM ge det för foglossningen. Sjukgymnasten jag går hos sa att det hjälper några så det kan väl vara värt ett försök. Är dock lite rädd för nålar, men det ska säkert gå bra. Om det inte gör för ont dvs.

• tekannan

jag känner också av ett kraftigt tryck neråt ibland, särskilt om jag lyfter tunga saker. känns som om bebisen håller på att trilla ur och det känns som om jag måste knipa. väldigt obehagligt!

• tekannan
    kicki08 skrev 2009-03-12 15:02:09 följande:
    Va skönt å höra. Då är det ingen fara Då kan jagnjuta av enkopp ibland
    hehe... jag dricker kaffe varje dag och har gjort hela grav. däremot kunde jag under illamåendet inte koka kaffe själv för det mådde jag fruktansvärt illa av.
    men 3 koppar om dagen blir det, ibland liiite mer...
  • tekannan

Har precis kommit hem från BM, idag var det glukosbelastningen (vilket var en plåga med illamåendet!). Men alla värden var ok.
    Vecka 29:
    SF 29
    hjärtat 131
    socker 6,3
    BT 110/60
    Hb ca 129 (hon hade svårt att få det bestämt och tog 5 prov!! 142, 117, 131, 116, 128)
    vikt + 8,5

Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!