-
sött!! :D vad högt du bär din mage om man jämför med min, men det kanske är min som sitter långt ned?:PSmulan87 skrev 2009-01-27 18:36:25 följande:Nu har jag lagt in en ny magbild :Dde står vecka 21, 20+5 på den :D men visst syns de på mig? :D -
tycker alla magar är så gulliga!
men uff...la min bild så ni kan se den.
min mage måste trillat ner, det sitter ju vid höftbenet nästan, jättesvårt med byxlinning, speciellt om man måste böja sig framåt. -
ahh också läst många sådana där, men brios happy o emmaljuna vart återkallade och fixade, artiklen är ju ett år. Den senaste jag läst sågade bugaboo vagnen som enligt dem fick massa fel, trots att den är dyrast på marknaden typ.kicki08 skrev 2009-01-28 09:16:49 följande:jag bär oxå bebis väldigt långt ner. Ibland känns magen väldigt tung och det känns som jag är kissnödig mest hela dagarna.Föresten, om vagnar. Kolla in det här.www.barnnet.se/rep2.php?id=90
Ska också på mamma vattengympa idag:D jätteskönt säger alla som gått!LakeHill skrev 2009-01-28 09:17:40 följande:Har nu fått plats p gravidvattengympa som börjar ikväll, ska bli roligt och spännande att se hur bra man orkar hänga med. Det lär ju ska vara skonsamt i vattnet.Angående magar, jag har aldrig tidigare behövt träna för att behålla min platta mage men efter förra grav gick magen aldrig tillbaka, sedan blev jag ju gravid igen. Så efter nästa förlossning är det nog hårdträning som gäller för att bli av med magen. Musklerna har helt enkelt förslappats så man måste träna upp dem igen,suck...
jag har en väldigt lågt sittande moderkaka så jag bär väldigt långt, min mor o moster bar likadant. Men tycker det kan vara jobbigt redan o äta mat, det tar liksom stopp, jag får inte i mig en normal portion längre, hur blir det då när magen är tre dubbelt så stor?
Är det någon här som kan tipsa om några enkla recept? jag är så jävla dålig på laga mat, bortskämd resturangmänniska.. Men fått skäll man inte ska äta en banan o fil till lunch och bröd o morötter till middag. Men någon som vet en sida elelr något med lättlagad god oavancerad mat?
Bristningar på magen är ju rätt vanligt, men om man får dem när brukar dom dyka upp?
och såndär mörk rand under naveln? -
Tack för länkarna! fanns mycket som såg lättlagat o smaskigt ut. Gillar vegetariansk mat nu, rått kött är lite för mycket. men en sallad med helgrillad kyckling, små ostbitar och rostade pinjenötter låter väldigt gott idag:)
-
tycker name it hade lite fina mammakläder också, de har rea så jag hittade ett par supersköna byxor för 100kr.
-
jag är i v. 22 och känner molvärken värre än i början... jag känner som riktiga skärande ilningar ibland, prata med bm.. barnet ska öka ca 50 gram i veckan så livmodern töjs rejält. Lite roligt man känner "kanten" högre och högre upp och även sparkarna som nu kan kännas vid naveln! På kvällarna kan jag känna molvärk och vara väldigt "trött" i magen nästan så man vill lyfta den som stöd.. vart rekomenderad ett babybelt som kan vara skönt när man går en hel dag.bäbis m skrev 2009-01-28 16:19:18 följande:Kan ni fortfarande känna molvärk ibland? Jag är i v 19 nu och jag känner ganska ofta som typ mensvärk. Kan det bero på att bäbisen växer mycket dessa veckor? Lite fundersam blir amn allt eftersom det står på många ställen att amn känner molvärken de fösrta veckorna...men vid halvtid? -
hej tärning6:)
oh precis varit på mammavattengympa! oj vad skönt det var, höll på somna på avslappningen, kommer somna så gott ikväll... typ snart tror jag:) -
hm, låter inte lätt... får man undra vart du bor då? :)Tärning6 skrev 2009-01-28 19:39:42 följande:Gud va avvis jag blir men de finns ej nåt sånt här typ eller jo men då måste jag åka typ 5mil om inte mer så de e kört då jag ej har körkort å tåg å bussar går väldigt sällan
du får beställa hem någon sån där mamma fit dvd! har en med lite blandad salsa/mamba dans o lite yoga/styrke o avslappning, jätteskön! -
jaa jag förstår..Tärning6 skrev 2009-01-28 20:13:36 följande:Jag bor i ganrp å de ligger mitt i mellan hudiksval å sundsval... Visst skulle jag kuna göra de men de va just de där me mamma vatten gympa att få va i vattnet älskar å bada så de va de som lät så skönt hehe
det är väldigt skönt. du får föröka ta dig in i stan en gång i månaden iaf då:) det brukar ju vara drop in på sånthär:) -
JA! har redan önskat mig en pool nu födelsedagspresent... en såndär varm, typ 30 grader, mjuk belysning och musikanläggning... gärna ett litet bubbelhörn också.. myspys