Inlägg från: bäbis m |Visa alla inlägg
  • bäbis m

Vi som väntar junibebisar del 2!

I dag har vi äntligen fått vara hos BM igen!
    Hjärtljudet låg på 150 men var svårt att mäta eftersom man hörde min puls så väl. Helt sjukt vad den har börjat pulsera på magen. Men helt klart var pyret vaken i alla fall för den levde runt och var svår att fånga. Såå mysigt. Jag hade gått upp 1kg (v 21).

skrattmaja: usch jag lider med dig och influensan. Synd att det var bästa sätet att få dig att få lite vila.

katta 86: låter som du har elaka sammandragningar och speciellt när de sitter i hela dagen! Urk.

kicki: om sammadragningarna kommer i samband med träningen och inte gör ont har jag förstått att det inte ska var någon fara men att man kanske ska ta det lite lugnare bara. Det är svårt jag vet . Jag skuttar fortfarande runt på mina step pass och njuter så länge det varar.

• bäbis m

kicki: Grattis. Vad härligt!

Bebek: tänkte väl att det lät skumt att bli rastlös av att arbeta, haha =)

Gällande FP, HP och alt vad det heter så fick vi blanketten i fredags som vi ska skicka till FP. VI har inte gjort det ännu dock.
    Jag kommer inte att söka HP som det ser ut nu. Hoppas kunna ta vanlig semester 2 veckor innan BF för att varva ner lite då jag vet att ända fram till mitten av maj kommer bli SJUKT stressigt på jobbet. Sen kommer nog jag och sambon att dela 50% på ledigheten. Känns kul att båda får njuta av tiden med bäbisen. Har också hört att FK är helt cp. Finns ju dem so får sjukskrivning på sjukskrivning av läkaren men ingen HP. Urknäppt.

• bäbis m

Sitter och njuter med en kopp te och jobbar på en presentation innan föreläsingen börjar. Skön start!

Det skiljer nog väldigt mycket mellan olika landsting om man fortfarande har en massa pappersadministration eller om allt är digitalt. Digitalt låter ju onekligen rätt skönt så länge man får besked om att det faktiskt fungerar så...Själv fick jag modersskpasintyget i pappersformat och får snällt gå och köpa ett frimärke :)

Var och shoppade lite H&M kläder i lördags. Känns så skönt att ha ett par byxor att växla med och lite nya toppar. Helt plötsligt kan jag börja använda gamla tröjor igen då de nya byxorna har en bra mudd som går upp lite på magen och kan täcka glipan. Lyx!

• bäbis m

Mitt lilla pyre är inte så starkt att det gör ont ännu vid sparkarna men det är mycket mycket tydligare nu än för bara några veckor sedan.
    Känns väldigt mysigt att alltid ha en person med sig och som påminner om att det växer någonting där inne. Var ett väldigt bra sällskap när jag var hemma och sjuk förra veckan

• bäbis m

Längtan har du moderkakan i bakvägg? Jag har det och tänkte att den kanske agerar päronboll när pyret boxas mot organ osv. Om så är fallet är jag tacksam Känner nämligen också bara rörelser framåt och i sidled.

Appropå moderkakan. När jag var hos privatläkaren i v 12 ungefär så sa han att min moderkaka låg långt ner i bakväggen och att jag ska ha koll så att den åker uppåt under grav och inte hamnar vägen vid förlossningen. Nämnde detta för min BM i fredags så då beslöt hon/vi att det blir ett extra UL i v 30 någonting för att kolla upp detta. Känns väldigt skönt. Vill inte gärna ha en sak i onödan att oroa mig för vid förlossningen.. :-O

längtan09 skrev 2009-02-17 15:36:16 följande:
    Samma här, det är mycket tydligare men känner bara sparkar framåt så jag känner inte mot några organ eller så. Känner mig lyckligt lottad så länge det är så Väntar bara på att sambon ska känna sparkarna, dem är såpass starka ibland men sambon och bebisen är inte lika pigga samtidigt :-P
  • bäbis m

Visst är det häftigt när man tänker på att det är någons små händer eller fötter som skrapar på insidan!!!

bebek skrev 2009-02-17 14:50:05 följande:
    ja tänk att man har en livs levande miniatyrmänniska inuti magen! får en överväldigande "oj vad häftigt-cool" känsla ibland!:)
  • bäbis m

Fast iof, delar av livmodern ligger ju i mitten av magen så en moderkaka kan väl aldrig skydda mot alla organ. I bland känns det som om livmodern ligger längst ut på magen för det är så hårt där. Kan ju känna själva kulan där barnet ligger och putta den från sida till sida på magen Rätt coolt.

längtan09 skrev 2009-02-17 16:00:48 följande:
    nej jag har den i framvägg, det tycker jag är lite konstigt :P För jag känner på båda sidor och sådär...
  • bäbis m

Smulan. Vart finns bilddagboken? Inte vanliga fotoalbumet alltså?

Smulan87 skrev 2009-02-17 16:27:27 följande:
    om ni går in på min sida, och klickar på min bilddagbok, och dagens datum, så ser ni mina inköp till bebisen! och lite nya bilder på magen!!!
  • bäbis m

Haha, nu är jag med..
    Oj, vad mycket kläder ni har. Är allt nytt? Väldigt många söta plagg

Smulan87 skrev 2009-02-17 16:43:04 följande:
    asså, det är en länk på min sida, bilddagboken är ju en dagbok online emd bara bilder :)
    Skrattmaja. Vad köpte du till minstingen? Jag har spanat lite på me&I då min svägerska introducerat märket till mig. Vi gillade den där lejonbodysen med hjälmmössa.
  • bäbis m

Bhuue. Trisst. Har du smort in magen? Vet inte om det hjälper iof. Huden sträcks ju ganska rejält.. :/

Smulan87 skrev 2009-02-17 16:58:23 följande:
    fick föresetne mina första bristningar inatt! >.< vaknade med lite röda streck på magen
Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!