Inlägg från: LakeHill |Visa alla inlägg
  • LakeHill

Vi som väntar junibebisar del 2!

Bebek: Det är långa mellanrum mellan besöken hos bm. Här går vi en gång per månad och sedan blir det oftare på slutet. Tycker det borde vara så överallt, man vill ju gärna ha regelbunden koll att allt är bra, lyssna på hjärtat och sånt

• LakeHill
    MissMurrig skrev 2009-02-12 12:58:51 följande:
    Åh Ikea har massa kul grejer för barn och bebisar.. Inte lätt att jobba där kan jag berätta, man vill bara köpa!! Går och smygkikar när jag jobbar och går förbi barnens... Har köpt skötbordet där, bara en enkel Sniglar, med skötunderlägg och så... Men vill ha hela KORALL-serien, vill göra ett undervattens-tema i barnrummet!Köpte en fotölj(Karlstad) i färgen KORNDAL blå på en utförsäljning, den skulle kosta 3000, men det var 70%rabat så fick den för 900kr!! Och köpte en fotpall till... Blir ammnings- och läsa-bok-platsen i rummet
    Kan tänka mej att det är svårt att låta bli att shoppa när man jobbar där. Men praktiskt att ha nära när man vill handla Får ni någon personalrabatt?
  • LakeHill

Igår kväll tog vi äntligen första magbilden, har lagt in den i mitt galleri om ni vill titta. Tycker ni också att jag har ganska stor mage redan? Själv jämför man med första barnet och man är förståd större nu.

Japp, Ikea är guld, vi måste nog ta en sväng dit snart känner jag, iaf innan lillen kommer.

• LakeHill
    bebek skrev 2009-02-13 11:36:54 följande:
    haha vilken gullebullemage!:D har ni navel vänt si å? nää inte jättestor för v.23 tycker jag! lite större än min men som du säger så vill väl magen ut lite fortare med andra barnet, den vet vád det handlar om liksom;)Vart hon bm idag och lyssnat hjärta för första gången! 150 slag i minuten! häftigt, men det tog ett bra tag innan hon kunde mäta för någon ville inte ligga still och när hon väl hitta hjärtat så börja den kicka mot apparaten! haha
    Jo naveln har börjat stå ut redan, ser rätt lustigt ut Det hände mycket senare i förra grav.
  • LakeHill

Bebek: Härligt att höra hjärtljuden och att du har en livlig bebis

• LakeHill
    kicki08 skrev 2009-02-15 14:52:45 följande:
    Igår förlovade jag och min sambo oss Han frågade mig och jag visste ingenting i förväg. HELT underbart och romantiskt
    Grattis!!!
  • LakeHill
    längtan09 skrev 2009-02-14 21:50:26 följande:
    Här har det varit en stressad alla hjärtans dag eftersom jag fyller år imorgon var det kalas idag :-P
    Grattis! Hade du ett bra kalas igår?
  • LakeHill
    hyperballad skrev 2009-02-15 14:00:12 följande:
    den 20maj är min sista arbetsdag o då får jag ju ta av mina mamma dagar. sedan är bf 1/6. anledningen till att jag inte vill ta fler dagar innan är för att min kära sambo vill ha exakt hälften av dagarna så nu kommer jag få dryga ut mina dagar annars skulle jag bara vara hemma i 6mån.så jag vill liksom inte slösa dem innan det kommer en bebis..
    Här på Åland funkar det så att mammaledigheten börjar 30 arbetsdagar innan BF. (Man kan få den upp till 50 arbetsdagar innan om man snsöker om det). Men man kan inte skjuta på den, då förlorar man dagarna. Men det är bra tycker jag, annars skulle det vara många som jobbade in i det sista och man behöver faktiskt ta ledigt och varva ned och förbereda sej mentalt.

Kan ju inte klaga själv för jag är föräldraledig nu, i början av mars tar jag vårdledigt fram till nästa mammaledighet börjar i maj.
  • LakeHill

Tråkigt att det ska va så svårt att få ledigt innan BF, hoppas det går bra för er som söker!

Har varit på promenad med barnvagn och hund idag, men vet inte om jag vågar mej på det igen för jag fick så vådligt ont i svanken när jag var halvägs och hade jättejobbigt att ta mej hem.

• LakeHill

bäbis m skrev 2009-02-17 09:07:28 följande:

Sitter och njuter med en kopp te och jobbar på en presentation innan föreläsingen börjar. Skön start! Det skiljer nog väldigt mycket mellan olika landsting om man fortfarande har en massa pappersadministration eller om allt är digitalt. Digitalt låter ju onekligen rätt skönt så länge man får besked om att det faktiskt fungerar så...Själv fick jag modersskpasintyget i pappersformat och får snällt gå och köpa ett frimärke :) Var och shoppade lite H&M kläder i lördags. Känns så skönt att ha ett par byxor att växla med och lite nya toppar. Helt plötsligt kan jag börja använda gamla tröjor igen då de nya byxorna har en bra mudd som går upp lite på magen och kan täcka glipan. Lyx!
    Härligt med lite nya kläder! Har för lite kläder nu känns det som, för sonen spyr ner mej hela tiden. Han kan inte hålla sej stilla när han har ätit. Så alla kläder ligger jämnt i tvätten...
Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!