Inlägg från: Smulan87 |Visa alla inlägg
  • Smulan87

Vi som väntar junibebisar del 2!

truck är helt enkelt en lagermaskin som flyttar gods dit det ska. :P de "normala" är ju motviktstruck som har två gafflar, men de har 99 procent av alla truckar, det är användingm som är olika, smalgångs truck och grenseltruck etc etc, ^^

LakeHill skrev 2009-02-20 16:00:26 följande:
    Hur definieras en truck då? Om jag slår på "truck" på Wikipedia får jag följande: En truck är ett motorfordon som används vid lastning och lossning, till exempel vid lagerbyggnader. Fordonet är normalt utrustad med en gaffelliknande lyftanordning för att kunna lyfta lastpallar. Flera olika redskap finns att montera på lyftvagnen. Bland de vanligaste är rullgrip, fatlyft, balgrip och storsäckspjut. Om jag förstår dej rätt är det inte en sådan truck du menar? Du har rätt i att man på svenska inte kallar lastbil för truck, rörde ihop det men engelskan
    BF 11Juni 2009
  • Smulan87

haha xD ingen fara xD

LakeHill skrev 2009-02-20 16:57:39 följande:
    Tror jag säkert att är mycket användbart nu när jag fattar vad det är Hehe känner mej som "kusinen från landet" som inte hört talas om truckkort. Måste ta reda på vad det kallas här på Åland.
    BF 11Juni 2009
  • Smulan87

ja fast man ska dricka mycket vatten, jag hade med mig en vattenflaska i bastun :)

bebek skrev 2009-02-22 19:35:33 följande:
    kan man basta när man är gravid?
    BF 11Juni 2009
  • Smulan87

men så är de! min bm sa nämligen de också!

kicki08 skrev 2009-02-23 14:41:36 följande:
    jag har hört tvärtom. Att dte är bättre att spricka än att bli klippt. För det är enklare för såren att läka ihop och att det blir bättre pga bristningarna sker naturligt. Hmm....
    BF 11Juni 2009
  • Smulan87

usch jag hata ratt ha problem me datt kissa eller göra nummer två, an kommer ju int ekunna "ta i" utan att de gör ont? :->

BF 11Juni 2009
  • Smulan87

magen sticker och kliar, och bristningarna har ökat jättemycket de senaste dagarna >.< OBEHAG! (bild i galleri)

BF 11Juni 2009
  • Smulan87

nej iknow :D de gör inget så sätt, bara lite ibehagligt att de ska klias och stickas sådär! :D

kicki08 skrev 2009-02-24 12:45:40 följande:
    Smulan87 skrev 2009-02-24 11:40:39 följande: Ja.. tyvärr är ju bristningar inget man kan göra nått åt. Det har med hormoner att göra :-\ Jag fick oxå massa förra gången. Om det kliar jättemycket tycker jag du ska kontakta BM. Kanske du kan få någon salva eller något mot det.
    BF 11Juni 2009
  • Smulan87

gud vad roligt! :) de är så kul att flytta till nytt, när man har fått irodningn dvs ;> flytte i sig är bara jobbig ;>

Tickollina skrev 2009-02-25 08:04:05 följande:
    Hej hopp Här är en som inte kunde sova längre...lika bra att gå upp då......Åh vad jag längtar till på måndag....Då flyttar vi äntligen till huset och vi slipper bo trångt =)
    BF 11Juni 2009
  • Smulan87

Ja absolut!!

Jag har kollat på ett hus på blocket nu, sambon och jag ska nog kika på de, ligger en bit utanför här där vi bor, 250 000, 120 kvm, 5 rum, ALLT nyrenoverat!! svartkakel i hela köket och nya vitvaror, govlslingor i hela huset OMG! en dröm!! hoppas hoppas!!!!

Tickollina skrev 2009-02-25 09:19:26 följande:
    Jo jag håller med.......framför allt nu när man inte får bära heller......men här ska det kommas i ordning fort...Är så trött på att bo i kartonger nu........Får även inreda bebisarnas rum =)
    BF 11Juni 2009
Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!