Inlägg från: 3barnsmor35 |Visa alla inlägg
  • 3barnsmor35

Vi som väntar junibebisar del 2!

Ny magbild hos mig, v.23 from igår

Världens bästa mamma till mina barn - Tösen 0403, Lillan 0604 & Lilla Trean BF 090625
  • 3barnsmor35
    Fröken Vennberg skrev 2009-02-22 17:32:16 följande:
    när jag väntade gumman så kollade dom med ett svart tyg i trosan om jag läkte foster vatten. men jag mins inte hur man såg att det var foster vatten. någon som vet?
    De kollar PH-värdet.
    Världens bästa mamma till mina barn - Tösen 0403, Lillan 0604 & Lilla Trean BF 090625
  • 3barnsmor35

Jag läcker sen min första förlossning, så jag är rätt van måste alltid ha skydd.
    Jag läckte fostervatten i en månad med Lillan, så jag kan berätta hur det luktar
    Sperma och lite gummiaktigt, men bara svagt. Det var väldigt svårt att avgöra, om det inte varit såna mängder hehe. En idiot till läkare på sjukhuset när jag åkte in första rundan sa att det nog var flytningar eller kiss...så när vi blev hemskickade och mitt vatten forsande ut när jag stod på trappan kändes det ganska bisarrt. Jag ringde in o sa "hej det är jag, vattenfejkaren, nu tjippar det i mina skor" hehe Sen fick jag värkar på morgonen o då blev det in o bli inlagd o stoppad. Flytningar my ass...

• 3barnsmor35
    Fröken Vennberg skrev 2009-02-22 18:51:31 följande:
    men om vattnet har gått. kan an stoppa då? är det inte för stor infektions risk då? det är ju okej om det läker, då fylls det på. så det är ju inte "tomt". men dom la in enn svart tyg bit i min trosa för att se om det var vatten eller ej. ingen som varit med om det?
    Vattnet fylls på, jag hade en hinna hel så Lillan låg o plaskade där.
    Jag åt riktiga hästpiller mot infektionsrisken, sen var det kontroller hela tiden om hur mkt vatten det fanns kvar. Jag tror de har kollat ph-värdet på vätskan i trosan, då kan de se om det är fostervatten.
  • 3barnsmor35
    Fröken Vennberg skrev 2009-02-22 18:51:31 följande:
    men om vattnet har gått. kan an stoppa då? är det inte för stor infektions risk då? det är ju okej om det läker, då fylls det på. så det är ju inte "tomt". men dom la in enn svart tyg bit i min trosa för att se om det var vatten eller ej. ingen som varit med om det?
    Glömde skriva, stoppas = jag fick bricanyl mot värkarna o steroider för att lungorna skulle utvecklas mer (var i v.33+4)
  • 3barnsmor35

Knip hjälper inte alla, men knip ni på så gott det går *gör tummen upp*

• 3barnsmor35

Ja, det är som bråck - stackare...hoppas det blir bättre. Vad säger BM?

• 3barnsmor35

Ont i fogarna idag, knatat runt på köpcentra *ajajaj*

• 3barnsmor35

Jag sprack ju väldigt mkt min första förlossning, var inte smärtfri på ett helt år. Men, andra ggn gick det bra, lite gamla skador sprack upp, men jag var jättenöjd med bara 7 stygn med jämfört över 30 första ggn (Dr slutade räkna efter 30, blev sydd över en timme).

• 3barnsmor35

Mina förlossningsberättelser ligger inne hos mig om ngn vill läsa, men min första var ju lite dramatisk. Andra gick jättebra!

Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!