Inlägg från: tekannan |Visa alla inlägg
  • tekannan

Vi som väntar junibebisar del 2!

babek
    SF 29 (det är magmåttet ). Ligger lite över medelkurvan, men inom normalspannet. lycka till idag!
    Hon kände även på bebisen och konstaterade att den låg med huvudet ner, men än är det lång tid kvar så den kan vända sig flera ggr till. Men det förklarar de kraftiga sparkarna jag får på höger revben iaf.

• tekannan

bebek
    haha... så tokigt jag läst! var helt säker på ett a. och det var bab ek jag ville ha det till... men nu rättar jag mig! BEBEK - bebis!
    hade sf 25 sist ( i vecka 26) så den har vuxit 4 cm

• tekannan

kicki08
    Jag gick upp ca 1 kg i veckan de sista 10 veckorna (trimester 3).. Så det är nog väldigt olika.

Jag tycker också att det är för mkt fokus på vikterna. Oavsett om man går upp 2 eller 30 kg så måste det viktigaste vara att man mår bra och att man blir av med kilona efteråt. Den som gått upp mest kanske blir av med allt på kort tid och sen som bara har gått upp några kilon ändå får kämpa bort dem sen. Så länge ni mår bra så är det väl det viktigaste!

• tekannan

Tärning
    Låter skönt att få bli lite uppassad!

Vår helg fick en tvärvändning. Från att har varit uppbokade hela helgen med middagar och dop så blev det en helg som är helt tom. Dottern är magsjuk och har legat sen i torsdags kväll så vi kommer ingenstans. Än så länge har vi två klarat oss och jag hoppas det förblir så. Minns hur vi hade det förra vintern med vinterkräksjukan. Dottern blev dålig, 1½ dygn senare åkte mannen på det och 1 dygn efter det var det min tur. Det är verkligen INTE skoj att ligga hela familjen vill jag lova. Nu känner jag dock bara frustration över det vackra vädret ute och vi kommer ingenstans. Hade gärna åkt ut till skogen eller bara cyklat en runda...

• tekannan

bebek
    Oj, så ni har vinter ännu... Här har vi haft 9 grader och solsken idag. Var ute i trädgården en vända och planterade om lite blommor iaf så lite fick jag njuta iaf.

Melodifestivalen... Ja, vem vinner. Det är svårt. Men jag kan ju säga att av ngn konstig anledning så har Måns låt (refräng) satt sig, kan börja nynna på den helt plötsligt. Men håller med dig om att Sarah Dawn Finer har en bra röst och intressant låt! Men vi får väl se... Om en timme börjar det ju!

Ska gå och laga lite mat nu tänkte jag... Foreller med örtsås, ska bli mumsigt.

• tekannan
    3barnsmor35 skrev 2009-03-14 18:46:13 följande:
    Vi har kalas för Tösen hela helgen...lite smådöd nu efter barnkalas idag. 11 st femåringar plus min treåring *uffa*
    oj... ja, det kan jag tänka mig tar på krafterna!
  • tekannan

hyperballad
    åh, så romantiskt... det är så man hade velat ha det, men mannen friade på sitt lilla vis. väldigt oromantiskt och han gick inte ens ner på knä. men, det var lite typiskt honom på ngt sätt.
    Grattis här med!

Ja, vi gjorde precis som många här verkar göra... vi förlovade oss och gifte oss när dottern var 1 år. Det gick hur bra som helst. Hade många som kunde passa henne under dagen så vi kunde ägna oss åt varandra i första hand. Och vilken söt näbb hon blev i sin lilla klänning!! Så det ska säkert gå bra för er med ska ni se!

• tekannan
    3barnsmor35 skrev 2009-03-15 21:40:27 följande:
    Min man är inte heller romantiskt lagd, men han är bra på mkt annat =)
    Ja, det är väl så man får se på det...
    Hade inte velat byta honom mot något i världen ändå!! Men han förstörde mina prinsessdrömmar om den ridande vita prinsen... haha...
  • tekannan
    3barnsmor35 skrev 2009-03-16 18:47:37 följande:
    Jag ska köpa bakmaskin har jag bestämt =)
    Är de bra? Har aldrig blivit riktigt klok på om det är ngt att ha eller ej. Jag bakar mkt bröd och bullar själv nämligen... Vad gör själva bakmaskinen i det hela?
  • tekannan
    ModernaModern skrev 2009-03-17 10:47:02 följande:
    Jag har oxå bakmaskin och det är helt super, bara att slänga i ingridenserna och sen sköter maskinen resten, man får nybakat bröd när man vaknar, man sparar tid och blir lätt beroende*ler* Man kan själv välja om maskinen endast ska knåda ihop degen eller om den ska grädda också... Helt klart värt pengarna!
    Så den fixar med att blanda, jäsa och grädda?
Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!