Inlägg från: frukarlssonn |Visa alla inlägg
  • frukarlssonn

Vi som väntar junibebisar del 2!

bebek skrev 2009-02-18 11:33:09 följande:
    Ja apelsinhud! försvinner de sen? eller kommer mina lår o rumpa se ut som månens yta resten va mitt liv nu? haha
    Ja du är nog dömd till månytehud nu Nä jag skoja bara. Jag vet inte, e de nåt som hänger ihop med graviditeten? Jo men isåfall kommer de säkert förvinna. Själv känner jag mig så oerhört sexig i mina tuttnät hehe (menar ådrorna såklart
  • frukarlssonn
    bebek skrev 2009-02-18 11:44:11 följande:
    joo de dök upp nu när jag "biffat" på mig lite:) så de kanske försvinner när jag biffkilona försvinner... haha tuttnät:D jag har också klarat mig från bristningar än så länge men har nog en spindel i magen som spinner ett fint blått nät över magen... lite större o tydligare varje vecka haha
    Hmmm... ja över magen börjar det synas oxå. Gud så sexiga vi är

Min navel känns så stor nu p nåt sätt. Undrar om den kommer pluppa ut snart. Jag tog ur piercingen för ca fem veckor sen. Har haft den där nästan tio år. Kändes så skumt och titta på naveln och inget smycke fanns där
  • frukarlssonn
    bebek skrev 2009-02-18 13:51:24 följande:
    men bäbism! ta det lugnt! jag vart sjukskriven nu för jag stressa och fick för mycket sammandragningar! echoes of the andes är en skiva jag tycker om, men det finns ju miljontals olika! om du har spotify kan du ta hem och lyssna på lite avslappningsmusik, har massa där, sen kan du beställa skivan från typ cdon eller liknande, brukar vara billigare än på affären.
    Bra att du får va sjukskriven, för det är ju bra att bebisen får hålla sig därinne så länge det går, så nu får du bara ta det lugnt

Själv har jag bara fyra arbetspass kvar, alltså åtta veckor till hp. Egentligen fem pass, men kommer ta ledigt den sista så jag får redan gå hem i mitten på april. Känns ju helt overkligt att gå hem och vara hemma så länge!

Livlig bebis har jag idag oxå. Verkar som h*n aldrig sover Men det gör inget, det är så underbart att känna den lill*.
  • frukarlssonn

Åh jag står gärna ut me bristningar, hormonränder, taxörontuttar och allt vad det kan innebära bara jag får en frisk liten bebis

• frukarlssonn

Lyssnat på ljud idag. Den slog så fint Kollade även blodtrycket och det va jättebra. Ska tillbaka om fyra veckor igen.

• frukarlssonn
    Smulan87 skrev 2009-02-19 16:55:06 följande:
    Idag fick jag mitt truckkörkort! :D:D:D jag var jätteduktig!
    Gud va härligt, grattis Själv kämpar jag med B-körkort, vill helst hinna innan bebis...

Fick moderskapsintyget idag oxå så nu ska papprena in till fk.
  • frukarlssonn
    bäbis m skrev 2009-02-20 09:15:04 följande:
    Eh, vad menar du med att fixa tid? Trodde bara att man skickade in moderskapsintyget och sen var allt klart fram till BF. Har jag missat nåt?
    Ja de me tid funderade jag på lite oxå... Jag har blivit tillsagd att bara skicka in moderskapsintyget och ansökan om hp, sen är det bara att vänta på beslut.

Jag går in i v23 på söndag och min livmoder slutar ca en-två cm ovanför naveln nu
  • frukarlssonn
    bebek skrev 2009-02-20 09:40:48 följande:
    Grattis till truckkörkortet smulan87:) Nu är nästa steg B-körkort? Min mage har växt mest från ca v. 22-25 hade sf 23 i v.24, nu går min livmoder upp till revbenen och då är min mage väldigt låg också. men jag har ju väldigt liten överkropp så bäbisen får växa utåt istället:) Du måste anmäla till fk om du vill ha hp och från och med när du vill ha fp, om du vill ta ut fp typ två veckor innan bf osv. Annars kan du anmäla samma dag som du vill ha pengar ifrån när barnet är fött.
    Ang fp, finns det några blanketter man ska skicka in eller ska man bara ringa? Och ska man räkna ut beloppet innan så man får fp så snart som möjligt?
  • frukarlssonn
    bebek skrev 2009-02-20 09:47:09 följande:
    har bara sökt hp än så länge, men det finns info på deras hemsida, tror det är någon form av blankett man ska skicka in. finns o skriva ut från hemsidan eller hämta på kontoret..
    Ok, för den blanketten jag försökte skriva ut, skulle man fylla i barnets pers nr, och det är ju lite svårt nu. Jaja jag får väl åka till kontoret annars och hämta ut en blankett
  • frukarlssonn
    tekannan skrev 2009-02-20 09:51:30 följande:
    chanell När det är registrerat att du väntar barn hos FK så kommer de att skicka ut en blankett där arbetsgivaren ska fylla i inkomstuppgifter. Sen är det bara till att begära fp från den dagen du vill ha det. Inskickandet av moderskapsintyget fungerar som en anmälan av föräldrapenning. Om det var det du undrade om...
    Nja alltså jag undrade hur jag ska söka fp, jag kommer gå på hp två månader innan beräknad bf, och kommer då skicka in moderskapsintyget varefter de ska skicka blanketter som i sin tur då ska skickas till arb.givaren och tillbaka till fk. Men hur söker jag fp, inte behöver jag väl göra om samma procedur? Eller bara ringa in och anmäla födseln? Förlåt för alla frågor, är ny på detta
Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!