• SvenskEngelsk

    Saras MÅBRA:tråd Inne på 3e året...:)

    Heeeeej Igen
    Detta är alltid lika svårt...Skriva inledningen
    Men eftersom vi får nya medlemmar så kan jag berätta för Dem att jag heter Sara, haft ett lite RockyRoad liv fram tills ganska nyligen, gått ner massa i vikt 2 ggr, nu sist cirka 48kg...
    UTAN Operationer osv...
    I denna tråd finns det tjejer jag har haft med i tråden sedan jag startade första i jan 2006, VI har gått igenom mkt tillsammans, och från att förr ha varit en tråd där vi pratade om det nyttigaste alternativet har min tråd nu ändrat MÅL, till att få människor att förstå, att våra liv är för dyrbara för att kasta bort det på att avsky oss själva, för att svälta oss med dieter/pulver/piller osv,
    Här i MÅBRA tråden stöttar jag, och även alla andra oss som nu lever normalt, slumpat det mesta som stavas LIGHT ( it made me even bigger ) och som nu istället tänker mer långsiktigt, som vardagsmotion, husmanskost, enkla medel till att kanske bibehålla vikten eller dem som HAR övervikt kan nå en mindre vikt om så önskas osv....Dock är jag ANTI dieter och BANTA.....så det stöttar jag icke längre.....Tyvärr...
    Hörrni, ett litet ordspråk jag tycker vi alla ska tänka EXTRA på dem dagar då vi känner oss mindre fina, pluffsiga osv, :
    Why does the way I feel depend on what other people think ???
    Dvs: VARFÖR spelar det så stor roll vad andra tycker, eller varför är vi så rädda för vad andra tycker om hur jag ser ut, hur jag klär mig osv...Jag måste kunna MÅBRA på egen hand, Då är jag alltid vacker!

    Puss Och Kram....

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-06 13:21
    FJÄRDE ÅRET är vi inne på...WOW...Trodde det var 3e

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-14 10:20
    Ni är UNDERBARA alla!

  • Svar på tråden Saras MÅBRA:tråd Inne på 3e året...:)
  • Maddisen80

    Evenstar jag förstår att de är härligt att vara barnfri ibland ,men har man varit borta från dem nåndag då är de klart man saknar dem :) har du haft en bra helg då ? Det har jag haft fast jag har sån envis smärta.

  • Evve81

    Maddisen: Är du säkert på att det är bra att praktisera med feber? Har man feber är det ju kroppens sätt att visa att det itne står rätt till??? Jag fyller år på fredag. Samma dag som min son Dessutom fyller min mamma år idag, pappa en9 sedan gifter vi oss den 14/2

    SE: Hoppas du sovit gott utan mardrömmar!

    I går kom mina kompisar och drog ut mig på möhippa. Verkligen skoj! Vägde mig inget imorse då jag glömde det....


    Mina gullungar Tuva 05 Agaton 08!
  • Maddisen80

    Prommis nä men vad ska jag göra, jag får ju ingen sjukskrivning förlängd har frågat två läkare,de tycker att jag ska klara 4 timmar på praktiken :( Slå ni ihop kalasen då ?

  • Evenstar

    Jag har tänkt lite. Tokigt, kanske vettigt.

    Men det jag klurat på är att vi faktiskt till stor del misshandlar oss själva. Jag har ju ökat 2-3 kg och insett att det inte går att hålla nån idealvikt på exakt 57-59 kg. Min kropp vill inte helt enkelt. För om jag sätter i mig den minsta lilla semla eller morotskaka så kämpar kroppen som tusan. Och börjar jag inbilla mig att jag visst kan gå på diet hela livet så blir suget alldeles för stort och resulterar istället i stora ätardagar med total urballning och så har jag "förstört" flera veckors diet. Det funkar helt enkelt inte på mig.

    De senaste veckorna har jag nog funnit mig själv lite. Jag har loggat vad jag ätit. Och jag har ätit bra mat MEN även kunnat unna mig en semla eller en bit ost eller vad det nu varit. Och jag har varit nöjd efter det. När lördagen har kommit har det ibland räckt med en ruta mörk choklad och jag har varit NÖJD. Tidigare har lördagen, just den dagen, varit så laddad. Det har skrikit ätardag om Lördagen och det har triggat alla sensorer. Jag har handlat och ätit precis allt jag trott jag varit sugen på. Skitdumt. Nu har jag mer balans. Även om det råkar vara tisdag och jag är sugen på en semla eller choklad - så äter jag det. Men med måtta. Och det medför då såklart att jag inte behöver hetsäta en enda dag - på lördagen. Och om ni bara visste hur härligt det känns? På det här sättet har jag gått ner 3 kg av mina "julkilon/icke motivationskilon/ätardagskilon". Genom att äta det jag vill men med måtta och träna.
    Som ni kanske vet så har ju träningen gått lite överstyr och jag har satt mig ner och resonerat. Så nu kör jag på prov - MAX 5 pass i veckan. Så får vi se vad min kropp tycker om det.

    Men nu kom jag lite bort från ämnet. Misshandel är ju ett ganska laddat ord. Och för mig innebär misshandel även då vi misshandlar våra egna kroppar. Med idiotiska dieter. Med vidriga ätardagar MEN även när vi klämmer i oss i kläder som egentligen inte passar, antigen för att man tycker att man ska ha just den storleken, eller för att man har haft den förut eller för att det är "tabu" att vara lite större. Det resulterar i att man känner sig obekväm, drar i kläderna, spänner in magen osv.
    Så nu har jag lagt bort mina tröjor i xs/s och köpte 2 st nya i strl M i lördags. Och det kändes så bra! Jag är värdefull även om jag inte längre platsar i minitröjor som spänner över brösten och i ryggen. Jag duger ändå!

    Jag tappade bort mig själv nånstans här i mitten av inlägget, hoppas nån förstod vad jag menar. ;)


  • SvenskEngelsk

    Tindra?? Finns de i Halmstad va??? Olearys...SÅFALL ska du och jag gå dit....O ta några drinkar och NACHOS, MUMS!!!

  • SvenskEngelsk

    Ok...
    Slutade dagen igår ju med lång prommis efter jobb, och idag startade jag dagen inna kl 06 med samma runda fast motsatt håll, sedan frukost kl 09, då hade nattpersonalen bakat ett bröd som står på baksidan av Linfrö pkt, ( Go greens ), RågLinfrö bröd..Utan fett....Med fil mm...Jäkla saftigt och nyttigt...Magen körde igång på fler än mig i em sen...:)
    MIDDAG på jobb kl 14 ( däremellan äts det mkt gotte på helger, men jag tog inte EN ENDA godisbit på hela helgen!!!...O där sitter min kollega o MUMSAR allt som finns, + de boende älskar me godis, Ahlgrens, 200 gr marabou, bridge och smågotte..Ohh va ja e stolt!!!)
    Middag iaf...Lax, potatis, kall sås av gräddfil och en jäkla massa morotssallad....Drack citronvatten då dem andra dricker läsk ( fanns ingen LOKA..:( )
    Sedan behövde jag uträtta lite på Kvantum ( Littles butik ) så jag gick nästan 4km till...Utan B ju och känner att jag bör ta all tid tillvara då, handla så han slipper börja med de imorgon efter en dagisdag på 10 tim......Jag handlade bla Tropicana igeeeen, Wästgöta CHEDDAR..Yum...( Skiter i att kilopris är 30% mer än herrgård mm )...Rostbröd till Bailey, Efter snart 5 år av MAMMAS nyttiga bröd kände jag att en raskens KAN få finnas....han älskar rostat men är INTE bortskämd me sånt bröd...SÅ nu så...Snäll mamma!!!.... Och frukter, shampoo, ny tandborste+t.kräm mm till B...Shit va dyrt de eeeee....
    ja ja....nästan 400 kr för de lilla...
    Väl hemma..STÄDAT..Färgat utväxten och nu ska ja platta håret...Sen sist, städa Baileys rum..( AVSKYR detta som ni vet )

    Så idag, 9.5km motion och bra mat!
    Nu blev det 3st havreknäcke med kyckling Mågott pastej m massa röd paprika på...Och Kaffe!....Sen blir de en jätte Quiqita!

  • MagdaA

    Hej!

    ingen motion alls i helgen. jobbat dubbla pass lör+sön, jobbar heldag i morgon + att ajg ska iväg på jobb på kvällen så det blir tajt då också. mensvärk som tusan och svullen som en elefant!

    nu blir de tlite kvällsmys med maken, har kanppt hunnit träffas i helgen. KRAM på er!


    Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • Tindra04

    Even: KANONBRA skrivet  Jag önskar att jag kunde känna/tänka som du! Man borde vara nöjd med sig själv istället för att inte tycka om sig själv! Låter som om du har haft en kanonhelg!

    SE: Miljoner kramar till dig! Vi har inte O`learys här i stan längre. Hade det innan men inte nu.


    Tindra 04 - Stolt tvillingmamma till Tuva & Elliot
  • SvenskEngelsk

    Mår APA...
    Då psyket är som det är
    Är ALLT jag känner för UT OCH NÄSTAN SPRINGA FRAM...Nu blev det 4.7km till precis.....
    Sen kom jag hem, och det bara svartnade, då ja skulle diska 2 koppar, skakar...Tog en banan nu och te.....LITE bättre, ska lägga mig...

    FÖR MKT MOTION idag och tydligen för lite mat...För sällan...Ush va DUMT av mig....NU VILL JAG MÅ BRA!
    Jäkla skit!

    Kram

Svar på tråden Saras MÅBRA:tråd Inne på 3e året...:)