Ullared, värt att åka från stockholm?!
ja, som överskriften säger...
Jag och sambon har stora funderingra på huruvida det lönar sig att åka dit för att handla till bebben.
Tacksam för svar!
ja, som överskriften säger...
Jag och sambon har stora funderingra på huruvida det lönar sig att åka dit för att handla till bebben.
Tacksam för svar!
En kompis har fyndat massor av kläder i Hedlandet, så det är "more than meets the eye" på hemsidan som för övrigt är ganska dassig
Nä, inte om ni bara ska handla bebiskläder! Men om ni tänker handla till er själva, till hemmet, mat, tekniska prylar mm mm så kan det nog vara värt det. För det kommer ju t.o.m norrmän dit
Jag tjänade 200 kr på bara en särskild leksak. Sedan tjänade jag ytterligare 150 kr på en babyvakt. Och då handlade jag massor av saker utöver det som jag tjänade mer eller mindre på. Så om man handlar riktigt mycket, både saker till bebisen samt till sig själv, lönar det sig mer än väl att åka till Gekås från Stockholm. Jag har vänner som åkte dit från Bålstad och de tjänade åtminstone in resan tor så deras semester hos oss blev gratis=) Då handlade de inte så mycket saker ändå.
ja det är det värt!!!
pris ex. sängmobil= 79 kr
påslakansätt till vagn/vagga= 29
paraplysulky=150 kr
kudde=29 kr
nallepuh fleece filt=35 kr
barn pyamasar=40 kr
sen är ju smink, rengörings och hygien artiklar hur billigt som helst!!!
åk i höst och passa på att köpa julklappar samtidigt!!!
p.s man kan hyra stuga till bra pris vid ullared!!!
Vi var där förra vecka och bor i stockholmsområdet. Vi hade liksom vägarna förbi, men det är INTE värt det! Mycket är s***t och mycket kan du hitta på tex vingåker outlet osv.... Det är långt till Ullared och lite väl överreklamerat!
Jag tycker att Gekås är hur bra som helst och ingen skit. Det finns mycket kända märkaen där och det mesta är ju billigt. Eftersom att vi bo så nära så är vi där lite då och då när vi märker att det börjar saknas saker hemma och sen åker vi naturligtvis dit när det är dags för att handla julklappar.
Kanske inte värt att åka från Sthlm. Men ni andra som har betydligt närmare är dte ju absolut värt att åka.
Ja självklart! Har man mindre än 1 timmes resväg, men från stockholm tar det ca 4-5 timmar enkel väg och så måste man ha övernattning och mat etc. Det kommer kosta en del bara det och bensin, så det är inte värt det då... kanske om man gör något annat också, tex hälsar på någon? Vi var i Göteborg och tog "den" vägen hem.
Jordgubbar
visst det finns kända märken allt är inte s***t. jag bara tycker att mycket säljs som typ kanske inte är på topp i mode. Men jag kanske har missat något? Förlåt i såfall! :)
Bor man nära så är det ju asbra att köpa tex rengöringsprodukter etc etc. Det har jag ÖB till här hemma! Billigt och bra!
Vad jag har hört är det också mycket skräp & väldigt lite märkeskläder
Märkesdiva ;)
Alla hör vi olika ... men jag köpte iaf ett par jeans som var från Gina Tricot när jag var där i februari. Skitsnygga var dem och billiga
...
catcaz
Nä allt är väl inte så där supermodernt, men jag måste nog ändå säga att det är väldigt blandat för jag har hittat snygga kläder och så där som är helt klart värt att köpa. Men alla har vi ju olika smak och det kanske är tur det. Men vad dte gäller babykläder så finns det mycket fint och mycket av det har jag sett i vanliga affärer.
Förresten kom på en sak till. Vad det gäller hygienart. så är det väldigt mycket kända märken och dte är det egentligen inom alla områden utom just kanske kläder då.
Jag tycker att det är värt att åka om ni liksom har så mycket pengar att ni kan handla på er BAMSELAGER med tvål, tandkräm, fryspåsar, toapapper, bindor, hudlotion, deodorant mm....kanske små presenter att ge bort när folk fyller år, fina ljus mm samt bäbiskläder. Detta förutsätter ju naturligtvis att man har rejäla förvaringsmöjligheter, men vi åkte från Örebro och har fyllt källaren med förbrukningsgrejor förutom då bäbiskläder och bäbisartiklar i övrigt (köpte tex en billig barnstol där, nappflaskor,filtar mm...)
Så gör det om ni har mycket pengar att kunna spendera samt förvaringsmöjligheter som sagt!
Ps...Det som är bra är ju att det är märken de säljer på förbrukningsvarorna tex Pepsodent tandkräm och Always bindor...mm.
Inte om man bara ska köpa bebiskläder men som sagt om man ska köpa annat också.
Jag hade en låååång lista när jag åkte dit och vissa saker hittade jag inte men hittade så mycket annat som inte var bebisrelaterat som jag sparat MASSOR med pengar på.
T.ex. underlakan med resår, har letat som en galning och billigaste jag hittat kostade 199:-/st, i Ullared kostade de 89:-/st och är superbra kvalité! Där sparade jag mycket.
Jättefina dynor till kökstolarna 6 x 39:-/st, väldigt bra kvalité, här kostar de minst det dubbla.
Bebissaker kan man också spara på, t.ex. babyvakt (Philips) som kostar 499:- på Clas Ohlson (kan tänka mig att de är en av de billigare på dem) kostade 389:- på Gekås. Tyvärr har den för lite räckvidd för oss så vi måste köpa den "dyra" och den fanns inte på Gekås.
Spjälsängsmadrass, kostar ca 400-500 kr här, kostade 129:- där för bra kvalité.
Så visst kan man spara in bensinen om man hittar riktiga fynd. Håller med om att det finns mycket s**t också men man kan hitta mycket bra också.
gå in i mitt bildarkiv och kika på vad jag köpte när jag va där. priser o allt har jag oxå skrivit!!!
Jag var ju lite orutinerad när jag handlade där när jag var gravid. Köpte sparkdräkter och hängslebyxor utan knäppning i grenen. Hur opraktiskt som helst och blev aldrig använt..... Men det var ju jag som inte tänkte mig för....
Kolla på vår hemsida för att se bilder och priser på en del första tiden-kläder...
www.fridalius.se/tillokning.htm