Inlägg från: Mollie |Visa alla inlägg
  • Mollie

POP-rea på vinteroveraller???

charmmiss skrev 2009-01-15 22:26:16 följande:
    rea på overaller börjar 21 jan
    Tack! Såklart de lägger rean dagen efter barnbidrag... iaf för oss som får den 20e.
    ~Kurbits~
  • Mollie
    Blåklockan79 skrev 2009-01-15 11:29:42 följande:
    Lånar tråden lite, hoppas det är okej.Tänkte göra som du och köpa en till nästa säsong, men vilken storlek bör jag satsa på? Min tjej fyller 1 år 27/9. Hon har redan som 3,5 månaders 68 i kläder,ej pop där är det 62, och i overallen från HM har hon 62, men den blir nog för liten till 4 månadersdagen känns det som.Så vilken storlek gissar ni på? Tycker ju att Pop är rätt stora i storlekarna på vanliga kläder.
    Jättesvårt att sia... Min son är inte ens fyllda 2 år och kan nog inte ens ha sin Pop-overall hela denna vinter och då har jag 92 på den. Han har haft 86 nästan i ett år nu på vanliga kläder men nu är han nästa för liten för 92 t.o.m. De kan ju stanna upp och hålla sig stilla ett tag, omöjligt att veta ju.
    Jag köpte förra året 2 overaller, behöll med med lappar kvar och så så hade de inte gått så hade man nog kunant sälja dem på Tradera och fått igen pengarna... Man får köpa grisen i säcken lite...
    kanske du sak satsa på 80/86? Svårt att säga ju...
    ~Kurbits~
  • Mollie
    Blåklockan79 skrev 2009-01-16 08:20:14 följande:
    Kanske ska satsa på en 86:a då så kanske hon kan ha den i slutet av säsongen om den är lite stor i början...
    Låter klokt! Ställbar resår i midjan gör att de ska kunna ha lite större, för den hjälper till att hålla upp så att säga. Men samtidigt får det ju inte bli för stort heller...
    ~Kurbits~
  • Mollie
    Blåklockan79 skrev 2009-01-16 17:17:20 följande:
    Oj vad svårt det är, hur mycket rea brukar de vara?
    De börjar med 30% tror jag... Sen blir det väl 50% efter ett tag, men det är sällan det finns nått kvar av dessa då...
    ~Kurbits~
  • Mollie
    MammaM skrev 2009-01-17 22:46:11 följande:
    Har ckså hört att det är rea på dessa den 21....tror det var de datumet som stod i POP tråden. Frågade även på POP i veckan och de va lite luriga och sa att jag skulle bli medlem på nätet så skulle jag få förhands information. Nu funkar inte det....men ska ringa kundtjänst på måndag.
    Det är ett himla hysch-hysch kring detta, även om man är Pop+are så får man inte veta nått. Ingen har fått info via mail ännu! Så jag vet inte hur de kan veta 21/1, skulel vilja veta det... .-D
    ~var dig själv, det finns redan så många andra~
  • Mollie
    Love Life skrev 2009-01-18 08:58:34 följande:
    Knasig fråga men, vad kostar overallerna innan rea?? 2000??? Ska man verkligen satsa på en POP overall eller en didriksson??? Vilken är bäst??
    Skidoverallen som jag kikat på kostar 1195 kr i den storlek som jag ska ha, om jag nu ska ha en Pop till nästa vinter...
    Var och kikade på Didrikson idag, kostade 700 kr till ord.pris, men det va ingen rea på dem ännu på InterSport. Så jag vet inte hur jag ska göra. Didrikson är billigare till ordpris än vad pop är till rean... Svårt där...
  • Mollie
    Sea star skrev 2009-01-19 09:18:34 följande:
    Halloj!Det var jag som startade tråden...Var inne på Polarn-butiken i närheten i helgen och frågade om rea av ytterkläder. Personalen var snorkiga och vägrade säga utan hänvisade till medlemskap och e-postutskick. Jag är medlem men har tydligen inte handlat så mycket förra året att jag kommit upp i summan för att få fina erbjudanden. Trist! Fick till slut ur dem att rean skulle vara "snart".Jag har tidigare satsat på overaller och vinterjackor från POP och Didriksson och Reima. Tycker de märkena är bäst. Nu är jag egentligen ute efter samma typ av overall som jag köpte förra året. Den är i bävernylon-aktigt tyg med uttagbart foder. Så himla fiffigt tycker jag. Såg dock inte att de hade dessa overaller längre utan bara de där skidoverallerna för 1195:- som någon nämnde tidigare. De såg dock inte lika varma ut som den jag köpt tidigare. Är det någon som har koll på om dessa overaller har utgått helt ur sortimentet? Tänkte inte på att fråga förrän jag redan gått ifrån butiken.
    Fast den ÄR varm!! Jättevarm är den, men nu spelar det ju ingen roll längre...
    jag funderar på en Didrikson istället för en skidoverall nästa säsong.
  • Mollie
    AlexandraLuleå skrev 2009-01-19 22:40:16 följande:
    jag köpte en didriksson, passade på nu vid mellandagsreorna på nätet där dom haft massa overaller för 50%.
    Vet du nåogn hemsida med 50% rea (eller mer) på Didrikson nu??
Svar på tråden POP-rea på vinteroveraller???