Förfalskade körkort har gått att köpa lååånnnnnggggtttt innan internet. Gå ner på Sergelstorg i Stockholm och fråga runt
Men däremot har nog internet gjort det lättare för ovana att hitta förfalskade körkort.
Eller recept på sprängämnen som internet ofta beskylls för. Lusläs kemi och historieböckerna från högstadiet och gymnasiet. Där finns diverse beskrivningar om man läser mellan raderna... Sedan har biblioteket en del böcker, bland annat blandade vägarbetare och bönder själva sina sprängämnen till för inte så ruskigt många år sedan. Så i deras äldre hand/läroböcker finns recept på sprängämnen baserade på diesel, tvättmedel, gödning mm.
Åter till körkort.
Många som får körkortet återkallat fortsätter att köra, straffen är rena skämtet.
På legoland har de intensivkurs där alla blir godkända och får körkort, tror jag har två-tre stycken liggandes om jag inte kastat dem.
När jag var liten snackades det om att man kunde köpa körkort på Hobbex. Jag såg dem aldrig, men de har så mycket att det är svårt att hitta allt i katalogen
PS
Senaste året har jag blivit omkörd när jag stannade vid övergångsställe. Han körde till och med på fel sida om en refug, mamman med barnvagn fick slänga sig bakåt. Jag hängde på och ringde polisen, när jag efter 15 minuters telefonkö kom fram körde jag just in i en poliskontroll och blev stoppad. (Hade stannat i varje fall) Ropade åt poliserna att stoppa den bilen, men de missförstod och trodde jag menade bilen de redan stoppat framför mig
Nära att bli överkörd på övergångsställe. Bussen som stannat blev omkörd, hade inte jag stannat och böjt mig fram och kikat runt hörnet hade jag blivit mosad. Tog regnumret och polisen blev intresserad för bilen visade sig ha körförbud.
Annat övergångställe 30m bort från förra. Det är en busshållplats emellan. En buss stod på hållplatsen när jag började gå över, bussen gasade på och jag fick snappt hoppa bakåt. Sedan stod jag där inklämd. Bussen 1-2dm framför näsan, tårna och backspeglarna på bilarna bakom 2-3dm från ryggen. Kändes inte särskillt tryggt. Telefonkö till polisen, bussbolaget sade bar Och? Vem bryr sig? Tala med entrepenören som körde i stället. Fick namnet och ringde dit. De skulle "tala" med chauffören och höra av sig. Inte fan hörde de av sig, lät inte som om de brydde sig heller.
Hamnade bakom en lastbil som lutade kraftigt åt höger, förmodligen brusten fjädring. Ca en mil senare stod en polisbil på vägrenen, så jag stannade och tippsade, han skulle kolla på den. Tyvärr var en avfart emellan, så bilen kan ha svängt av.
Kanske skulle beväpna sig med paintbollgevär med färg som INTE går att tvätta bort.