• fnösket

Vart köper man körkort?

Ja det undrar jag ibland.. Finns det nån som säljer körkort över nätet

Jag har själv inte kört upp än men ska väl snart göra det..
    E ute nästan varje dag å övningskör nu inför den stora dagen å då träffar man på ett antal dårar ute på våra vägar

Har ett ex Vi var å körde på en 30 väg, skola å dagis låg precis intill vägen.
    Jag håller farten å jag ser att det ligger en bil tätt bakom mig.
    Helt plötsligt när jag precis har kommit till ett övergångsställe va tror ni dåren bakom mig gör då???
    Jo, han KÖR OM på övergångsstället å bruden på passargerarsätet bara hånler

Detta hände för några dagar sen, men jag kan inte sluta å tänka på det jag blir så jävla arg...
    Han måste ju ha köpt sitt körkort nån stans, för man kan väl bara inte vara så dum annars
    Jag höll mina 30 km/h................

Jag e iaf glad att det inte var några små småttingar som var på väg över vägen!

• Svar på tråden Vart köper man körkort?
  • Ananak

ahh måste ju tillägga:

igår satte jag ett varningsmärke på bilen: BARN OMBORD, en gul fin skylt med röd kant som jag klistrade under bagageluckan

• annca

Undrar smått om vissa busschaufförer inte fått sitt kort i cornflakespaketet också. Iaf här i Linköping har jag varit nära att bli prejad av vägen av bussar som börjar svänga ut från hållplatsen precis samtidigt som de slår på vänsterblinkersen - och man själv redan börjat köra om eftersom de *fortfarande blinkar höger* när man börjar sin omkörning.

• Cheri

ja just exakt det där problemet hade vi, på min sons gamla dagis.

Där var ett övergångsställe precis utanför grinden o ja kan inte räkna hur många ggr vi höll på o bli överkörda av omkörande idioter. Vad tror dom att dom i bilen framför stannar för lixom???

• Ananak

jag kör motorvägen till malmö ofta och detta är vad jag sett:

* en mamma i 25 års åldern sitter i sin bil med den lilla i framsätet i bilstol, jag ligger i omkörningsfältet och kör om bilarna i höger fält och då ser jag denna mamma bara väja rakt ut i vänster körfält... rakt ut framför bilen framför mig!! Vi stod båda två på bromsen! Hon hade nog ingen blinkers på den bilen *ironi*

* jag kommer på en 70 väg, precis kört av motovägen och det finns en väg in till höger, där ser jag en stor traktor med släp komma, en lagom ung kille kör. Jag tittar på honom och han saktar in ( han har väjningsplikt) och jag kör på, håller min hastighet på 65km/h, och när jag kommer jämtehonom så kör han rakt ut!! Han sitter alltså och tittar BAK på sitt släp när han kör rakt ut och jag får väja till vänster och håller på att köra rakt n i staktetet som skyddar motorvägen där nere!! jävla idiot...

* jag kommer vid engelbrektsboden i malmö och står i korsningen och ska mot jägersro, inte en bil i motsatt riktning så jag kör ( rödljuskorsning) och precis när jag börjat svänga så ser jag en bil komma uppifrån men långt uppifårn, när jag jag står med nosen på övergångsstälet så har jag en bil 5 cm från min bil och där satt en man och svor på jugoslaviska och viftade åt mig, t.o.m så att min mamma reagerade påhur fort han egentligen kört... han trängde sig förbi min bil och längre fram hände samma sak igen fast med en annan bil, han körde närmre 90 än 50....ännu en idiot....

* kom av motorvägen och skulle upp mot rosengård, en kvinna med stoooor blond kalufs sitter och pratar i sin mobiltelefon, hon ligger lite före mig och vi tar in i rondellen och när vi svängt dit vi ska så kommer en rondell till, då står hon i vänster kärfält och blinkar vänster och jag står i höger och ska rakt fram... vart tror ni blondinen med telefonen kör? jooo rakt in i höger körfält där jag står!! tittade hon? neeeejdå... här kör vi bara!!

Är det konstigt att så många olycker händer???

inte menigen att skicka tre inlägg ....sorry....

• LillaJan

Har ni hör denna då? Jag göra aldrig fel ... men alla andra kör som smurfar

• Girly

Instämmer till 100%.
    Vissa har inte ute på vägarna att göra!!

Ett tillhörande stort problem inom det är många pensionärer,
    antingen kör dom som idioter...fort, fort, fort (min morfar)
    eller så kryper dom fram. Gör farliga omkörningar, tvärbromsningar osv.
    Många sitter dessutom å trycker med kroppen mot ratten. Kan man verkligen köra så?!

Har funderat på det länge (har haft körkort i 5år)
    å egentligen så borde man vid en viss ålder få ompröva sitt körkort.
    Som då morfar som jag nämnde, han är halvblind och kör utan tvekan i 160 på 110-vägarna. Snacka om att man måste vara uppmärksammad 24 h om dygnet!
    Gående eller åkandes i bilen.... :)

Grr.....

• Bippan

En f d arbetskamrat till mig (mamma dessutom) använde ALDRIG bilbälte! Det tycker jag är rätt anmärkningsvärt.

• Bippan

Alltså, hon var inte min mamma. Men tvåbarnsmamma...

• milimina

har precis avslutat min intensivkurs på en körskola i hemtrakten, nu väntar jag in teoriprov och halkbana innan den avslutande uppkörningen. visst, jag är feg och kör säkert saktare än jag behöver ibland eftersom jag är en oerfaren förare, men SÅ mkt säkrare kan inte en del av idioterna jag stött på vara!

bästa exemplet är fät som körde om oss på 110-väg (jag körde 110 dessutom) med spärrlinje i båda körfälten, strax innan en backe och med mötande bil... hej och hå vad det kan gå

• Atjo

Jaa, och sen är det ju så att när man väl fått körkort då träffar man på flanar (män, främst...) som ska köra om och jävlas genom att lägga sig som ett plåster bakom en bara för att man är tjej som sitter bakom ratten. Sen verkar det också som om de som har en Volvo av nyare modell, gärna silvermetallic, får något speciellt körkort i samband med köpet av bilen, för de verkar ju få bete sig hur som helst i trafiken. Dessutom tycker jag det verkar som om blinkers är någon form av extrautrustning i dessa bilar som köparen inte har brytt sig om att lägga till...

Jag visste inte vad road rage var innan jag skaffade körkort och bil. Nu kan jag lugnt säga att även jag drabbas då och då!

Svar på tråden Vart köper man körkort?