jag kör motorvägen till malmö ofta och detta är vad jag sett:
* en mamma i 25 års åldern sitter i sin bil med den lilla i framsätet i bilstol, jag ligger i omkörningsfältet och kör om bilarna i höger fält och då ser jag denna mamma bara väja rakt ut i vänster körfält... rakt ut framför bilen framför mig!! Vi stod båda två på bromsen! Hon hade nog ingen blinkers på den bilen *ironi*
* jag kommer på en 70 väg, precis kört av motovägen och det finns en väg in till höger, där ser jag en stor traktor med släp komma, en lagom ung kille kör. Jag tittar på honom och han saktar in ( han har väjningsplikt) och jag kör på, håller min hastighet på 65km/h, och när jag kommer jämtehonom så kör han rakt ut!! Han sitter alltså och tittar BAK på sitt släp när han kör rakt ut och jag får väja till vänster och håller på att köra rakt n i staktetet som skyddar motorvägen där nere!! jävla idiot...
* jag kommer vid engelbrektsboden i malmö och står i korsningen och ska mot jägersro, inte en bil i motsatt riktning så jag kör ( rödljuskorsning) och precis när jag börjat svänga så ser jag en bil komma uppifrån men långt uppifårn, när jag jag står med nosen på övergångsstälet så har jag en bil 5 cm från min bil och där satt en man och svor på jugoslaviska och viftade åt mig, t.o.m så att min mamma reagerade påhur fort han egentligen kört... han trängde sig förbi min bil och längre fram hände samma sak igen fast med en annan bil, han körde närmre 90 än 50....ännu en idiot....
* kom av motorvägen och skulle upp mot rosengård, en kvinna med stoooor blond kalufs sitter och pratar i sin mobiltelefon, hon ligger lite före mig och vi tar in i rondellen och när vi svängt dit vi ska så kommer en rondell till, då står hon i vänster kärfält och blinkar vänster och jag står i höger och ska rakt fram... vart tror ni blondinen med telefonen kör? jooo rakt in i höger körfält där jag står!! tittade hon? neeeejdå... här kör vi bara!!
Är det konstigt att så många olycker händer???
inte menigen att skicka tre inlägg ....sorry....