• Nature child

Bra barnmorska MVC Linné? (Göteborg)

Just nu går jag på BMG men jag är inte så nöjd med min barnmorska. Inte den jag träffade när min barnmorska hade glömt av vårt senaste möte heller. Och jag kände mig inte superbra behandlad i receptionen heller så nu funderar jag på att byta till MVC Linné, närmare både jobb och hem dessutom.

Någon som vet om det är värt att byta MVC? Är det någon som kan rekommendera en bra barnmorska i Linné? Gärna en som inte är stressad... Som lyssnar och är kunnig.

Tacksam för tips!

• Svar på tråden Bra barnmorska MVC Linné? (Göteborg)
  • reader

Här är en till som undrar! Ska till BMG för första gången om 1 1/2 vecka. Jag skrev in mig på Internet, men hon som ringde upp och gav mig en tid var så fruktansvärt otrevlig att jag redan är osäker på ifall jag vill gå där... Hoppas ju på att hon satt i receptionen och inte var min blivande barnmorska. Alternativet är MVC Linné/Masthugget, men jag har ingen koll alls på vem som är bra/dålig. Det är ju det där med mammagrupp också, det får man väl genom MVC, men inte om man går hos BMG?

• HelleGbg

mamma grupp brukar bli på mvc ja....
    lustigt om bmg...har lite samma dilemma själv....fast jag är i v 33.... vem ska du till madicken????

• Hanna36

Jag gick på MVC i Linnéstan, men var inte nöjd och bytte till Bmg nästa graviditet.
    Fick en kanonbra bm som var helt kanon! Hade henne i början på min tredje graviditet, men sne slutade hon tyvärr... fick en annan bm som jag inte  var så nöjd med...det var i höstas..

• HelleGbg

min första bm slutade också tyvärr...hon var världsbäst!!!! denna jag har nu,,nja,,,sisådär....

• lisakim83

Jag går på MVC Linné och trivs ganska bra.... jo de jag mött är tillmötesgående och trevliga. Å så e det skönt att ha en som ligger nära där man bor framför allt tycker jag.....

• Nature child

Jag är med i en slags mammagrupp på BMG, det kallas för "Mödragruppsamtal". vi har träffats en gång och ska träffas en gång till. Vi har bytt mailadresser och det har prarats om att fika och simma tillsammans.

Hur funkar det på vanlig MVC med mammagrupper?

Det var kul att träffa andra blivande mammor men själva mötet kändes inte så givande. Lärde mig inte något nytt. Det var en tryckt stämning mellan två av de yngre BM, den ena var väldigt ny..

• reader

Nature child (och andra som går/gått hos BMG): Vilken vecka var ni där första gången, och gjordes det något UL då?

Eftersom jag aldrig fött barn tidigare och inte varit på första besöket än så är jag verkligen en novis på området än så länge..

• HelleGbg

inskrivning runt v 10,och då gjordes ett ul,,jag frågade förvisso om det....vill du göra ett tidigare får du boka tid,och då kostar det 500:-

• reader

HelleGbg: frågade du om det innan du kom dit, eller sa du det samma dag? Jag ska också på inskrivning vecka 10-11 (vet inte exakt hur långt gången jag är pga oregelbunden mens), men vill absolut göra ett UL för att allt ska kännas lite mer verkligt. Mår alldeles för bra för att riktigt tro på det :)

• HelleGbg

säg bara till när du komer dit,att jag vill gärna göra ett ul...jag har fått göra det alla mina gånger..

vilken vecka är du i nu , och vem ska du till??

• reader

Jag är i vecka 9, ska dit om 1 1/2 vecka. Tack för tipset, ska säga till barnmorskan när jag kommer dit. Fick aldrig något namn av den sura kvinnan som ringde upp och gav mig min tid... Är du nöjd? Ca en och en halv timme fick jag veta att det skulle ta.

• Gnulan82

Är inskriven på BMM kungshöjd och de känns bra. Lite lätt snurrig BM bara. Har även varit och gjort KUB på BMG och tyckte de kändes jätte proffsiga och gulliga.
    Lycka till!

• reader

Nu har jag varit på inskrivningen på BMG. Fick världens sötaste barnmorska; varm, förtroendeingivande och härlig! Hon som gjorde mitt VUL var också supermysig. Allt gick jättebra och jag känner mig väldigt nöjd med mitt val. Och så häftigt det var att få se lilla bebisen och dess hjärta som slog så fint! :)

• Cige

Hej. Jag är med helt ny inom detta och vet inte riktigt vart jag ska gå. bor i majorna men kan tänka mig var som i gbg.. någon som kan hjälpa med förslag? tack så mkt på förhand!!!

Svar på tråden Bra barnmorska MVC Linné? (Göteborg)