• Airlee

Ska pierca min katt

Min katt ser så tråkig ut! Inte hennes fel att hon är en vanlig jäkla bondkatt men jag är så avundsjuk på mina kompisar som har raskatter med fin päls och fluffiga svansar. Så jag tänkte göra henne lite vackrare och göra hål i hennes öron, och sätta dit ett par små diamanter eller något. Eller är det snyggare med ringar?

Någon som har blingat sin katt/hund eller annat djur? Jag har hört att en del veterinärer gör det med pistol men det är säkert dyrt, kan man göra det hemma själv med is och nål?

Förvirrad som ni märker. Tacksam för råd!

• Svar på tråden Ska pierca min katt
  • TessanSessan
    Svar på #10
    Jo pälsen måste ju rakas för att den ska synas. Själv har vi stylat vår katt med rosa tuppkam längs ryggen. Sen på de rakade sidorna har vi tatuerat tigerränder. Men nu när jag tänker efter kanske öronpiercing hade varit den perfekta pricken över i:et!
    Om din katt är röd så har du redan ett försprång på väg mot lejonomvandligen, men annars går det ju att färga. Man måste ju göra dem lite personliga!
  • Airlee

tii skrev 2009-01-15 22:29:26 följande:

panzermensch skrev 2009-01-15 22:25:07 följande:
    Precis vad jag tänkte säga! eller varför inte en i tungan?
    Är inte det bara för lesbiska katter?
  • siamusen

Airlee skrev 2009-01-15 22:31:52 följande:

siamusen skrev 2009-01-15 22:29:25 följande:
    Kan man sätta löshår i svansen, tror du? Går det bra med människohår? Jag surfade lite på Tradera för att hitta en registreringsskylt till Lee-Ahms barnvagn och då såg jag att de har billigt garanterat äkta människo-löshår där.
    Ja det gar sâkert jâttebra. Vi köpte Britneys hår. På e-bay.
  • Uncovered

Med Bebis skrev 2009-01-15 22:31:16 följande:

Ja men vem vet finns måga skumma typer där ute =)
    kolla vilken kategori tråden ligger i (: är det sandlådan så kan du känna dig lugn!
  • TessanSessan
    Svar på #22
    Ja, du måste tänka genom ditt beslut ordentligt så du inte förmedlar fel budskap med katten.
  • Airlee

siamusen skrev 2009-01-15 22:33:29 följande:

Airlee skrev 2009-01-15 22:31:52 följande:
    Ja det gar sâkert jâttebra. Vi köpte Britneys hår. På e-bay.
    OMG! Bara att hoppas då att Heidi Klum får ett sammanbrott snart och rakar skallen då för hon har sååå fint hår.
  • Airlee

TessanSessan skrev 2009-01-15 22:35:32 följande:

Svar på #22Ja, du måste tänka genom ditt beslut ordentligt så du inte förmedlar fel budskap med katten.
    Vad menar du nu? Det enda budskap jag vill förmedla är att min katt är sötare och bättre än alla andra så att folk fattar att jag också är det.
  • siamusen

Airlee skrev 2009-01-15 22:35:45 följande:

siamusen skrev 2009-01-15 22:33:29 följande:
    OMG! Bara att hoppas då att Heidi Klum får ett sammanbrott snart och rakar skallen då för hon har sååå fint hår.
    Ja, verkligen.
  • TessanSessan
    Svar på #27
    Det är det jag menar, du måste se till så hon blir riktigt cool så folk inte tror du är en tönt. Du vet väl att katten talar om vem du är?
  • tii

Airlee skrev 2009-01-15 22:33:27 följande:

tii skrev 2009-01-15 22:29:26 följande:
    Är inte det bara för lesbiska katter?
    Hon kanske är det?
Svar på tråden Ska pierca min katt