Inlägg från: Zimlis |Visa alla inlägg
  • Zimlis

Att titta in genom folks fönster när man går förbi är

Jag kan inte låta bli. När det är mörkt ute och jag går med hunden så kan jag inte låta bli att titta in genom folks fönster när jag går längs gatan - tycker det är trevligt att se hur andra har det.
    Alltså om det skulle vara nån därinne så slår jag ju givetvis bort blicken

Canis meus id comedit
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Att titta in genom folks fönster när man går förbi är
  • Zimlis
    Michisen skrev 2009-01-16 10:31:01 följande:
    Annat: Helt omöjligt att låta bli!Vilket är orsaken att jag vägrar bo på första våningen.
    Hahahahaha sant Vi bor etage *perfekt* Köket med liten uteplats på markplan och sovrum/vardagsrum på andraplan
    Canis meus id comedit
  • Zimlis
    Quiet thoughts skrev 2009-01-16 10:57:48 följande:
    Hahaha en gång stod en gubbe o tttade in i vårat kök när ja kom ut ur duschen.Detta var innan jag träffat mannen å fått barn osv Jag var bara en 17 år då.Usch....o vår granne beklagade sig att vi inte diskat.Nej tack o lov så bor man i hus nu å här kommer ingen o glor in fast jag tittar gärna själv-litegrann
    Men det är ju nasty om nån står och glor in.

I förra lägenheten så glodde en av a-lagarna in el rättare sagt han hoppade upp och glodde in genom mitt köksfönster - otäckt (ringde polisen)
    Canis meus id comedit
  • Zimlis
    Nogula skrev 2009-01-16 11:03:39 följande:
    Är ju en av fördelarna med att vara ute och gå när det är mörkt ute, man ser ju så bra in i allas hus Jag kan inte låta bli att titta hur andra har det, men tittar nog bort om nån ser mig, fast de ser ju inte mig lika bra som jag ser dem där inne
    Sen finns det ju grannar som RÅGLOR in och drar huvudströmmen för andra *minns du??*
    Canis meus id comedit
  • Zimlis
    Nogula skrev 2009-01-16 11:07:33 följande:
    Ja, såna finns det ju också, borde inte såna bli vräkta istället för att gnälla på skötsamma tonåringar
    Jo absolut - dessutom vore det olagligt att en kärring står ute och röker i hennes mans långkallingar {#lang_emotions_throwup} (det va ingen tvekan om att det va ett par manliga långkallingar - skitiga och utan passform va de oxå)

Ska förklara för er andra: Jag o Nogula har delat lägenhet och vi hade ett par grannar som från början va hur trevliga som helst mot oss *falska djävlar*
    Det dröjde inte särskilt länge innan de visade sina rätta jag och började jävlas - de kunde plinga på vår dörr när de gick förbi, sen glodde de in genom våra fönster titt som tätt
    Droppen kom när de stängde av huvudströmmen - som väl va så fattade vi vad det va frågan om och kunde gå ut och slå på strömmen igen (Idiotiskt att ha huvudströmmen så öppen) det tog väl en halv minut innan strömmen "gick" igen, men då va vi snabba och hann se dem - så eftersom de visste att vi tagit dem på bar gärning så lät de strömmen vara
    Canis meus id comedit
  • Zimlis
    Nogula skrev 2009-01-16 11:19:47 följande:
    Ja, och så glodde de ut mellan persiennspringorna i sin lägenhet varenda gång nån öppnade dörren hos oss
    Ja sådär diskret med *NOT*
    Canis meus id comedit
  • Zimlis
    Nogula skrev 2009-01-16 11:28:06 följande:
    Ang. alldeles för nyfikna grannar.Där vi bodde innan (marklägenhet) hade vi ett trevlig, men alldeles för nyfiket pensionärsparsom närmaste grannar.En sommar var vi iväg i stugan och blev bort lite längre än beräknat och vår postlåda blev ju givetvis överfull.Grannarna hade då varit snälla och tagit in posten åt oss och vi fick den när vi kom hem och allt var frid och fröjd.Bland denna posten fanns ett inbjudningskort till kalas, säg att kalaset var på en söndag.På fredagen skulle vi iväg på ett annat kalas och dottern var ute och väntade på att vi skulle åka.Jag är precis innanför dörren och hör hur tanten börjar prata med henne och dottern berättar glatt att hon ska på kalas och då utbrister tanten."men det var väl inte förren på söndag du skulle på kalas?"Snacka om att avslöja sig själv
    Nähä *hahahahaha*
    Canis meus id comedit
  • Zimlis
    Miim skrev 2009-01-16 11:52:15 följande:
    Det är nästan helt omöjligt att låtabli och titta - ÄVEN om jag vet att man inte ska..
    Särskilt om det är fint upplyst - det känns ju ibland som att ögonen dras till fönstret automatiskt
    Canis meus id comedit
  • Zimlis
    Matillin skrev 2009-01-17 09:34:44 följande:
    varför skulle det vara fel..egentligen? Jag tittar alltid när man är ute och går och det är mörkt, ser inget fel med det så länge man inte ställer sig och stirrar så klart
    Precis - det är ju en enorm skillnad på att titta medan man går förbi och att ställa sej och råglo in
    Canis meus id comedit
  • Zimlis
    molekyl skrev 2009-02-08 20:41:00 följande:
    Ni som svarar att ni tittar bort om det är nån därinne, menar ni om personen ser er då eller? Om man ser nån i ett fönster är det ju jättespännande att se vad de gör. Man får väl helt enkelt låta bli att nuppa vid fönstret och sätta upp insynsskydd om man inte vill ha blickar...
    Om de tittar mot en så slår jag bort blicken
    Canis meus id comedit
Svar på tråden Att titta in genom folks fönster när man går förbi är