• Zimlis

    Att titta in genom folks fönster när man går förbi är

    Jag kan inte låta bli. När det är mörkt ute och jag går med hunden så kan jag inte låta bli att titta in genom folks fönster när jag går längs gatan - tycker det är trevligt att se hur andra har det.
    Alltså om det skulle vara nån därinne så slår jag ju givetvis bort blicken


    Canis meus id comedit
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Att titta in genom folks fönster när man går förbi är
  • Prisssan

    Jag tittar Hur mysigt som helst att se hur andra har det, speciellt i jultider ser det så fint ut.
    Men är det någon där så tittar jag bort.


    Kärlek, fnitter och annat fluffigt trams...
  • Zimlis
    Michisen skrev 2009-01-16 10:31:01 följande:
    Annat: Helt omöjligt att låta bli!Vilket är orsaken att jag vägrar bo på första våningen.
    Hahahahaha sant Vi bor etage *perfekt* Köket med liten uteplats på markplan och sovrum/vardagsrum på andraplan
    Canis meus id comedit
  • Missimo84
    Michisen skrev 2009-01-16 10:31:01 följande:
    Annat: Helt omöjligt att låta bli!Vilket är orsaken att jag vägrar bo på första våningen.
    Hehe
    Bor själv på första våningen, med grym insyn. Men tycker det är okej om man typ slår bort blicken om nån är därinne. Vi har ju inget direkt att "dölja", ingen hemlig cannabisodling så att säga. Men de ska f*n inte råglo
  • Caranlachiel

    Tycker också det är trevligt, men tittar bort om jag ser att det är folk där inne.

    Eller som mamma och pappa gjorde i Frankrike: De gick förbi ett stort skyltfönster där det stod en massa fina antikviteter i fönstret. De stannade och tittade men affären verkade vara stängd så de kunde inte gå in och titta. Så de lade händerna mot rutan och tittade in (för att kunna se in ordentligt). Då sitter där en man i en fåtölj och hans fru kommer precis med en bricka med te till honom. De bor alltså där, det var inget skyltfönster trots att det såg ut så! Man paret skrattade bara gott, förmodligen råkade de ut för det ofta.


    Vecka 31 - and counting! (BF 21 mars)
  • EXPOSED

    Helt okej, sålänge man slår bort blicken om det är nån därinne


    Just because I'm paranoid doesn't mean theyr'e not after me
  • Quiet thoughts

    Hahaha en gång stod en gubbe o tttade in i vårat kök när ja kom ut ur duschen.
    Detta var innan jag träffat mannen å fått barn osv Jag var bara en 17 år då.
    Usch....

    o vår granne beklagade sig att vi inte diskat.

    Nej tack o lov så bor man i hus nu å här kommer ingen o glor in

    fast jag tittar gärna själv-litegrann


  • Zimlis
    Quiet thoughts skrev 2009-01-16 10:57:48 följande:
    Hahaha en gång stod en gubbe o tttade in i vårat kök när ja kom ut ur duschen.Detta var innan jag träffat mannen å fått barn osv Jag var bara en 17 år då.Usch....o vår granne beklagade sig att vi inte diskat.Nej tack o lov så bor man i hus nu å här kommer ingen o glor in fast jag tittar gärna själv-litegrann
    Men det är ju nasty om nån står och glor in.

    I förra lägenheten så glodde en av a-lagarna in el rättare sagt han hoppade upp och glodde in genom mitt köksfönster - otäckt (ringde polisen)
    Canis meus id comedit
  • Busbellan

    Är ju en av fördelarna med att vara ute och gå när det är mörkt ute, man ser ju så bra in i allas hus
    Jag kan inte låta bli att titta hur andra har det, men tittar nog bort om nån ser mig, fast de ser ju inte mig lika bra som jag ser dem där inne


    Mamma till Nora, August och Ella
  • Vhilma och Victor

    Jag HATAR när grannarna går förbi och glor för att sedan VINKA när de ser en i köket... Jag blir vansinnig! Respektlös tycker jag. Så nu har jag persiennerna nere varje dag. Inte kul att ha så heller. Visst kan jag snegla in till folk men inte vinkar jag när jag ser någon där inne då sneglar jag bort istället.

Svar på tråden Att titta in genom folks fönster när man går förbi är