• Zimlis

Att titta in genom folks fönster när man går förbi är

Jag kan inte låta bli. När det är mörkt ute och jag går med hunden så kan jag inte låta bli att titta in genom folks fönster när jag går längs gatan - tycker det är trevligt att se hur andra har det.
    Alltså om det skulle vara nån därinne så slår jag ju givetvis bort blicken

Canis meus id comedit
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Att titta in genom folks fönster när man går förbi är
  • lovemyboys

Klart att man får snegla lite snyggt i förnstrena!!!
    men ser jag att det finns nån där ..så tittar jag bort om det inte e nån jag känner- för då kan man ju vinka lite gulligt

Och IDAG när husen är byggda med nästan bara fönster uppifrån å ner, bak å fram...ja då kan man inte undgå att se allt som rör sej innanför...det är bäst för dom att dom har brallerna uppe när jag går förbi......*nyfiken*.....fönstertittare...Förvånad

Familjen KALOW....min alles egen..
  • Legewiel

Jag tittar också när jag är ute och promenerar på kvällarna, tycker det är mysigt att se hur andra har det Kollar alltid på gardiner, lampor, växter och annan inredning som syns. Ser jag någon i fönstret vänder jag alltid bort blicken, skulle ju inte ställa mig att glo på en familj som äter middag precis

Vi bor själva på första våningen och det rör sig en hel del människor förbi vårt köksfönster, men jag skulle ALDRIG välja att ha fördragna gardiner som många av våra grannar har dygnet runt. Fy för att bo i en grotta... För att ändå få lite "privacy" har vi valt cafégardin till köksfönstret, ca 60 cm hög. Det gör att om nån kikar in ser de egentligen bara våra köksskåp, medan vi kan se ut och få in dagsljuset

• Analoga

Röstade på alt 1. Tycker det är roligt att se hur andra har det: gardiner, lampor, växter mm Jag är inte ute efter att glo på människorna som bor där så jag brukar vara diskret

• Haraaz

Haha, tackade ni? :P

Balehead skrev 2009-01-16 11:22:00 följande:
    Det vore emot den mänskliga naturen att INTE göra det, tycker jag, men självklart ska man inte glo på folk. En rolig grej hände mig och min man medan vi var unga och barnlösa. Vi satt ofta till långt in på nätterna och spelade ett dataspel. En kväll plingade det på dörren. Utanför stod en granne från hyreshuset mittemot, och GAV oss en piratkopia av uppföljaren till det spel vi spelade. Man fick väldigt blandade känslor. Detta var alltså en kille som vi inte ens visste om att han existerade, men han hade sån koll på vilket spel vi spelade, och hur mycket, att han ville glädja oss med en present. Man undrar hur mycket mer gratisunderhållning vi bjudit på... Lite creepy att känna sig uttittad, men smtmidigt var ju killen rar.
  • Linda Al

Jag tycker det är fruktansvärt ohyfsat att kolla in genom fönstret. Ändå kan jag inte låta bli att snegla lite om man går förbi ett fönster där det är upplyst och inbjudande för blicken... Många gånger får jag liksom uppmana mig själv att inte titta

Jag säger inget, så har jag ingenting sagt.
  • Partille

En hobby. Nejdå, men jag kan heller inte låta bli. Röstade på alternativ ett.

• lokisse

vist kan man kika lite men sen far det vara bra!
    vi har jättestora glasdörrar ut fran varat vardagsrum och har ennu inte anlagt nagon trägard och folk som gar förbi med sina hundar stanar och tittar och diskuterar med varandra över vilket hus som är finast (vara grannar som vi känner väll sedan inann byggde samtidigt som oss med samma firma ett liknande hus). Dom slutar glo först när man vinkar at dom.... och det käns lite överdrivet när man sitter i mjukis brallor i soffan

De omnibus rebus et nonullis aliis
  • épouse
    Zimlis skrev 2009-01-16 10:22:53 följande:
    Jag kan inte låta bli. När det är mörkt ute och jag går med hunden så kan jag inte låta bli att titta in genom folks fönster när jag går längs gatan - tycker det är trevligt att se hur andra har det.Alltså om det skulle vara nån därinne så slår jag ju givetvis bort blicken
    Human nature
Svar på tråden Att titta in genom folks fönster när man går förbi är