• Zimlis

Att titta in genom folks fönster när man går förbi är

Jag kan inte låta bli. När det är mörkt ute och jag går med hunden så kan jag inte låta bli att titta in genom folks fönster när jag går längs gatan - tycker det är trevligt att se hur andra har det.
    Alltså om det skulle vara nån därinne så slår jag ju givetvis bort blicken

Canis meus id comedit
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Att titta in genom folks fönster när man går förbi är
  • IsaW

Va, skulle det vara fel? Man får väl dra för om man inte vill bli störd, det måste ju vara en mänsklig rättighet att få vila blicken där man vill! Jag tycker det är spännande att promenera i stan på kvällen och kika in i alla upplysta lägenheter.

• Ablan

Jag är en riktig fönstertittare, jag är bara inte så bra på att låta bli när det är folk innanför rutan

• frökenskabb

promenader = nackspärr

• Spicy Women

Så länge folk inte råstirrar in, så gör det ingeting.

• Verkligen

Jag tycker det är lite dumt, men varje gång jag är ute och går och man går förbi där folk har fönster på markplan så gluttar man in. Det är som en jäkla tvångstanke som inte går att bekämpa.

• Matillin
    Verkligen skrev 2009-01-17 00:19:23 följande:
    Jag tycker det är lite dumt, men varje gång jag är ute och går och man går förbi där folk har fönster på markplan så gluttar man in. Det är som en jäkla tvångstanke som inte går att bekämpa.
    varför skulle det vara fel..egentligen?

Jag tittar alltid när man är ute och går och det är mörkt, ser inget fel med det så länge man inte ställer sig och stirrar så klart
  • Zimlis
    Matillin skrev 2009-01-17 09:34:44 följande:
    varför skulle det vara fel..egentligen? Jag tittar alltid när man är ute och går och det är mörkt, ser inget fel med det så länge man inte ställer sig och stirrar så klart
    Precis - det är ju en enorm skillnad på att titta medan man går förbi och att ställa sej och råglo in
    Canis meus id comedit
  • Verkligen
    Matillin skrev 2009-01-17 09:34:44 följande:
    varför skulle det vara fel..egentligen? Jag tittar alltid när man är ute och går och det är mörkt, ser inget fel med det så länge man inte ställer sig och stirrar så klart
    Skulle ju kännas dumt ifall man råkade få ögonkontakt med nån därinne..
  • Runguska

Jag gör det inte direkt medvetet, men jag inser ju att jag gjort dety då jag säger till maken "Oj, vilken stor TV de har." Eller något. Lagom pinsamt ifall delar av familjen slänger sopor eller står och röker och hör.

• fröken

Jag kikar gärna in. Fast jag tycker det är lite fel. Kan inte låta bli, för det är lite småroligt att se vad andra har för sig!

Svar på tråden Att titta in genom folks fönster när man går förbi är