Inlägg från: bimbomika |Visa alla inlägg
  • bimbomika

Ensamma mammor i luleå söker vänner :D

Svar på #129
    Ja nu klickade det=) Mats e det som ströp kaninen=( jopps han e inte riktigt klok!
    Rune är gullig å väldigt mån om paienterna och föräldrarna har haft honom mycket när vi har varit dit med magen å nr inte vår läkare jobbar osv...så det är som vår andra läkare =)

Jo vi har kollat gluten och det var det inte...när hon först sa att vi skulle kolla gluten så dumm förklara jag henne å sa nä men de kan de ju inte vara han e ju hård i magen skall man inte vara lös då..men tji fick jag! alltid lär man sig något nytt =)
    Men nopps inge gluten har han..men på den kuppen fick vi åsså veta att han inte tål soja..så ja nått Steg frammåt har vi gått=)

tycker det är konstigt att han inte fått göra nån tarmrönken ännu..men skall ifrågasätta detta nu nästa gång vi skall träffa läkaren och sjukgymmnasten!
  • bimbomika
    Svar på #130
    Natta? yllitalo så jopps =D gick du barn å fritid å e 85:a så vet jag vem du är =)
  • bimbomika

JOpps stan är väldigt liten! Hilda hassler har jag nog aldrig träffat,men jag och namn är lika med noll så kan ha träffat henne =)
    Vi känner till snart alla på sunderbyn..tråkigt nog! Vi har ju fått springa dit i flera år nu...speciellt på spec mödra är jag/vi kändisar! Ha ha dom i receprionen kan mitt namn =D illa illa..jaja efter förlossningen så kommer jag aldrig,förhoppningsvis fara dit =) Då slipper vi dom om vi inte beslutar att skaffa en till =) Vad har ni andra gjort nu under lovet och vad skall ni göra...??
    Vi har varit en sväng in på stan i dag =)
    sen så har albiin blivit filmad när han spela ett bilspel på motorgården,frågan är bara när det visas på tv =)
    Har nån av er ätit lergigan comp för illamåeende? eller likannde medecin? hur mådde ni när ni tog dom isåfall???

• bimbomika
    Svar på #140
    Jag äter lergigan comp för att jag mår så illa pga av min graviditet! spyr så fort jag anstränger mig! Sen så har jag då massa andra besvär me händer höfter osv..men ja just lergigan comp är pga av att jag kräks.
    Varför jag undrar är för att jag fick jätte ont i magen i förrgår som fortfarande håller i från och till!
    Drog till mvc där jag fick veta att hon inte hörde hjärtat! FICK PANIK...jaha missfall igen tänkte jag,fick åka vidare upp för att kolla med ultraljud!
    Nopps det levde och mådde gått i maggen..dock så misstänker dom att magontet kommer från mina tarmar så jag fick en remiss till medecin istället =) Så jag får nog överleva mina magsmärtor som inte berodde på varken missfall eller medecinen! Sköönt=D
  • bimbomika

Vi bor på porsön..än så länge, flyttar i maj !
    Vi har pojken plaserad på udden,inte så jätte nöjd men jag kanske är lite övernojig när det gäller sonen å kanske därför...vet ej...
    Har själv försökt få kontakt med mammor på porsön men det värkar väääldigt svårt..känner mig åsså lite issolerad här..
    Jag är ju ganska blyg åsså av mig så har svårt att ta kontakt men ja har iallfall försökt men det är svårt...=(

Dagmammor finns inte på porsön =( har kollat upp det...dom sa att de fanns på hertsön,lerbäcken och skurholmen åsså i byarna...

• bimbomika
    Svar på #159
    Jo det hinns nog med =)
    Vi flyttar till hertsön,pga av att vi behöver större lägenhet..har en etta nu och vi blir ju en till så vi har skaffat oss en trea.
    Nästan hela min familj bor på hertsön så det blir nog bra=)
    makens familj bor här på porsön men vi umgås knappt med dom.
    Hetsön värkar åsså ganska bra för dom värkar lättare å få kontakt med=)
  • bimbomika

jo dom är mycket lättare att få kontakt med på hertsön,var å skulle hälsa på min syster där nere å gick å lekte på en lekpark och en mamma med barn kom direkt å började prata,det gör ingen här iallfall! inte på affären heller för den delen..de har jag råkat ut för flera gånger på hetsön...jag har ju bott på örnäset tidigare när vi var stödfamilj men ja barnen vi hadde hade nästan ingen å leka me om vi ite for till hetsön eller så...nån enstaka gång men folket var mer öppna på örnäset även om dom ine hadde barn,så mig i fråga trivdes nog bättre där av den aspekten!

• bimbomika

har varit på baby sången på porsön å gör alldrig om det,var på björx istället...var i båda kyrkoran där baby sång på ena å baby massage på andra...sen har vi varit bå bio nån gång åsså,växthuste har jag aldrig varit på har bara inte tagit mig dit =) jo det skall bli sköönt att kunna fara å bada lite lättare på badet på hertz...nja e inte heller en fantast pav hertzön men ja har alla nära å kära där så tror det ändå blir bra!

• bimbomika

tycker sånt är jätte tråkigt!
    Lärde känna en från björx vi gick samma vänta barn kurs på björx,å när jag hadde fött fick jag ett sms av henne å på den vägen har vi träffats lite hit och dit men hon har flyttat till hertsön så ja det bir lite lättare att träffas då=)
    Här på porsön ser man sällan nån som är ute med barnen och leker kontigt tycker jag,är ofta ute med pojken bara vädret är si så där och att han e frisk...bor faktist granne med en som har ett barn i albiins older men hon hälsar aldrig =/ knasigt! men sant! du klarisen du får hojta till lite närmare när ni skall dit bort så kanske vi kommer om inget är ivägen =)
    skulle vara roligt att få se stället=) å självklart träffa er =) ja vet att albiin tyckte om flickan så det skulle nog vara skoj för honom åsså=)
    Föresten hur gammla är alla vi som pratar här å hur gammal är barnen?
    Jag e 24 å pojken e 17månader å pappan är 34 å bebben i maggen 15+1 =D

• bimbomika

1Elfe
    Min pojke går där =) På myggan! Men jag är inte helt nöjd av olika slag!
    Min son har kramper som han får titt som tätt,men av någon anledning så medelar dom inte vikarier osv...så vad gör dom om han får kramper? dom vet ju inte varför han gör det, dom har ju inte fått information osv...som tur är så har han inte fått det på dagis inga stora och när han haft frånvaroatacketr så har det varit ordinarie personal så det har varit bra =)

Ysta
    Välkommen =) vad har du för hund?? vi har åsså hund och vi flyttar ner till hertz snart! det är ganska nära=)

ulimon
    Får man fråga vars du bodde vi har ju nästan lika gammla barn =)

Klarisen
    oki,men det är bara att hojta till då =)
    Tråkigt att ni tycker det pga av att hon skall ju gå där ett tag till innan skolan börjar!
    Just nu är det bara ynglingar på dagiset,eller avdelningen! Det börjar likan småttis avdelning! tråkigt tycker jag!

Det var salig blandning på åldrarna...roligt=)

Svar på tråden Ensamma mammor i luleå söker vänner :D