Inlägg från: Plutteli |Visa alla inlägg
  • Plutteli

Ensamma mammor i luleå söker vänner :D

Har varit på babysången två gånger, men med en kompis, skulle aldrig gå själv! Jag och sambon har varit en gång på mötesplatsen, var verkligen inte kul att sitta själv i ett hörn...

• Plutteli

Oh vill också ut och resa!! Min mamma är dum å pratar om den ena resan hit och dit, men säger jag att jag vill med börjar hon bara muttra nått om det omöjliga i att resa med barn....*suck*

• Plutteli

bimbomika: Vet inte varför hon håller på så, jag reste ju massor med mina föräldrar när jag var liten, både inom sverige men även till tyskland, norge ,danmark och finland! De höll på massor med hundtävling när jag var yngre och sommrarna spenderade vi ju i husvagn medan de reste från den ena tävlingen till den andra!

Vet att min mor inte var superglad över att jag skulle få barn..eller ja..hon ÄR inte glad över att jag har barn, så allt som går att göra nått jobbigt och negativt av påpekar hon å så, ungefär som om hon tror att hon kan få mig att ångra att jag har barn liksom...jaja..
    vi har ju redan hunnit resa en hel del med Saria, hon föddes ju i Värnamo, så när hon var en vecka reste vi därifrån å hem till Lule igen tex...det är ca 150 mil att åka!

• Plutteli
    bimbomika skrev 2009-03-11 11:36:45 följande:
    Tråkigt att hon håller på så då=( Ja om hon kanske inte e så förtjust i att ni skaffat en liten guldklimp så kanske det är just därför hon håller på så... Bit i hop å gör precis som ni själva tycker =)
    Nädå, vi tar det med en nypa salt, min mor har ålderskomplex så hon gillar inte riktigt att vara mormor eftersom det påminner henne om hennes ålder, dessutom tyckte hon jag var på tok för ung och att det är idioti att skaffa barn när man studerar..fast vi tycker det funkar superbra!
  • Plutteli

Bimbomika: Hihi, ja svarsjuk vet jag att mor min är också, hon kommer ständigt med syrliga komenatarer om min "nya familj".. Speciellt i julas när vi spenderade nyår med dom, då hade vi ändå varit över julafton med min släkt! Hade hon fått välja skulle vi väll inte träffa sambons sida av familjen överhuvudtaget!
    Usch för ont i höfterna! Själv satt jag i rullstol sista månaden av min grav. pga smärtan i mina höfter..men så har jag ju nån typ av reumatism som sitter i så gott som alla leder i hela kroppen..inte kul!
    Hoppas det går över för dig snart

Klarisen: Gud vad jag känner igen mig! Fast med min egen mor då...

• Plutteli

Hej alla!
    Här har det varit ganska fullt upp faktiskt. Var i Umeå torsdag/fredag och hälsade på min moster som är där under veckorna för strålbehandling, annars bor hon i sundsvall...
    I lördags var vi på demonstration och köpte tyg å så...så nu sitter jag å syr blöjor
    Var ute på en lång promenad i solen i dag, det var sååå skönt och liten somnade en stund i bärsjalen innan vi väl kom hem
    Nu blir det dock lite lugnare resten av veckan skulle jag tro..ska iväg till BVC i morgon dock å väga och mäta, Saria blir ju 7 månader på onsdag

• Plutteli

Grattis till Klara!

BeJay: Men usch vad jobbigt! Hoppas det blir bra fort fort!!!

• Plutteli

Tjoflöjt!
    Har just haft besök, gjorde kinamat och bjöd på. Lyckades dock bränna min fot på stänkande olja :(
    Hoppas ni har det bra!

• Plutteli

Tjollavippen!
    Hoppas ni alla har den finnemang!
    Vi har det riktigt bra måste jag säga, massor på gång här med en liten som just börjar dra sig upp vid möblerna i lägenheten!

• Plutteli
    bimbomika skrev 2009-03-31 11:05:54 följande:
    gud vad roligt,ja snart får ni springa efter henne=)
    Ja verkligen, då kommer det bli full fart! Fast hon får gärna vänta tills hon är lite närmare ett år iaf
  • Plutteli

Klarisen:
    Jo det lär bli full fräs! Som tur är ska Markus vara hemma då, å jag jobba, så förhoppningsvis är det en lugnare tjej som hunnit springa av sig under dagen som jag får vara med

• Plutteli

Skickar ett GLAD PÅSK till er alla! Är hemma hos mor å far i Härnösand över påsken!

• Plutteli

Jag söker också jobb, ska plugga senare när sambon är klar med sitt...pluggade till lärare tidigare!

• Plutteli
    ulimon skrev 2009-04-16 19:23:35 följande:
    plutteli: vad söker du för jobb då?
    Allt! Men bara 50% ungefär eftersom jag håller på att dra igång ett eget företag också...
  • Plutteli
    Klarisen skrev 2009-04-18 12:13:41 följande:
    plutteli men pluggar inte du till lärare?
    jo, jag gjorde det. Men ska inte fortsätta, ska fixa med mitt företag å så tills sambon är klar, sen flyttar vi antagligen till kungsbacka där jag kan läsa en utbildning som faktiskt är det jag siktade mot när jag valde linje på gymnasiet å så
  • Plutteli
    ulimon skrev 2009-04-18 18:46:32 följande:
    pluteli: vad är det för företag du har då, eller håller på att starta? När flyttar ni neråt? Vad pluggar din sambo för nåt? Eller jobbar han? Många frågor, men nyfiken som man är.
    På gång att starta en e-butik där jag ska sälja blöjor och bindor i tyg som jag syr själv, leksakspåsar (som jag också syr), bärsjalar, lite barnsaker för tex hobby och så, amningsinlägg m.m

Vi flyttar neråt om ca 1.5-2 år isf, så ett tag tills dess. Min sambo pluggar till förskolelärare.

Hihi, bara kul med frågor ju! :)

Vad pysslar du själv med?
Svar på tråden Ensamma mammor i luleå söker vänner :D