• silhuett

Phil & Teds (syskonvagn)?

Finns det någon med erfarenhet av denna vagn med extrasätet (så att det blir en syskonvagn)?:
    babybee.se/butik/product_info.php{32}185&osCsid=a8f31a7eae3c9d1c41e01d20df2c9ca3

Hur länge går den att använda till två barn? Alltså, hur länge får det yngre barnet plats därbak?

Ny kostar den (+insatsen) 7000 kr. Är det värt det?
    Har hittat nån som säljer vidare dessa vagnar oanvända för 5700 kr. Är det nått fuffens mån tro..?
    www.abc-annons.se/viewad.php&aar

• Svar på tråden Phil & Teds (syskonvagn)?
  • Pyret 85

Undrar hur hon kan sälja dom för 5700. kanske nått fuffens eftersom garantin gäller från den dag man köper vagnen.

• silhuett

Jag mailade henne, och fick detta svaret:

"Det är som så att jag har tidigare
    tagit hem förbeställda vagnar och nu senast tog jag hem några extra vagnar
    som inte var förbeställda. Jag använder min vagn dagligen och är
    jätte-nöjd! Eftersom jag är så nöjd och känner en Phil&Teds distributör
    vågade jag ta hem vagnar via honom. Det är därför du kan få garantin
    registrerad i ditt namn och fr o m dagen du köper av mig. Nu har jag bara tre
    vagnar kvar som ska säljas. Jag kommer dock att ta hem tillbehör så som
    mjuklift osv ganska snart då det har varit så stor efterfrågan.
    Givetvis har även dessa betydligt lägre pris än hos Barnbutiken i Stockholm
    (enda butik som säljer Phil & Teds). "

Kan man lita på detta...?

• Caro Lin e

Vi har en P&T, har haft den ett år dryg, och är jättenöjda!! Just nu har vi en tvååring och en knappt ettåring i den och även min långa tvååring får utan problem gott och väl plats i extrasitsen. Vi räknar med att ha P&Tn så länge vi behöver vagn, dvs ca två år till, och tror att barnen utan problem kommer få plats.
    Om du tänker köpa så fundera på att beställa utomlands. Vi köpte i Australien: www.babymall.com.au/explorer/index.htm
    och betalade drygt 8000:- för vagn med syskonsits, i princip alla tillbehör (t ex både de enkela och dubbla regnskydden och sol-/insektsnäten) frakt, tull och moms. Vi har två års garanti och superbra service! Tex så lossnade nyligen ett litet spänne i en söm, en ganska oviktig sak, men irriterande. Vi mejlade bilder och fick i princip omedelbart en helt ny sits till vagnen!!

• silhuett

Om man beställer från babybee.se får man vagnen+extrasits+mjuklift+regnskydd för ca 7000 kr
    Behöver man egentligen fler tillbehör?

• Caro Lin e

silhuett: Jag tror det är samma som en bekant köpt av. Det är ett rätt okej pris, men ska du ha mycket tillbehör tror jag ändå det lönar sig för dig att köpa den själv från Australien. Titta även igenom återförsäljare i UK, vet att det finns bra priser där.

• silhuett

Hur fungerar det förresten för barnet som sitter i den bakre sitsen? Blir de inte irriterade över att inte få samma "utsikt"?

• Caro Lin e

Tja, det beror ju på... Hur gamla kommer barnen vara t ex?
    Jag skulle rekomendera att du köper åtminstone både det dubbla och det enkla regnskyddet. Det dubbla är värdelöst (meckigt, irriterande stort vindfång med dålig passform) om du använder det till enkelvagnen och när vagnen är som ligg-/sittvagn. Dessutom rekomenderar jag åtminstone ett sol-/insektsnät, kanske helst det dubbla, så att man kan skärma av bakre sitsen och få skugga där. Packväskorna skulle jag inte vilja vara utan. Man får inte ner mycket i vagnskorgen när man har vagnen som dubbelvagn. Åkpåsen är underbar och har varit oumbärlig för oss, men det beror kanske på hur gamla barnen är? Vår äldsta var ju bara drygt ett och ett halvt i vintras så det var skönt att kunna stoppa ner henne. Ja, sen finns det många fler bra tillbehör också, men, men...

• Caro Lin e

Inga problem här i alla fall. (Och inte för min kompis med likadan vagn heller.) Barnet ser väldigt bra åt sidorna. Tänk också på att det är vi vuxna som förväntar oss att barnet ska kunna se rakt fram, barnet har inte de förväntningarna. Jag brukar jämföra med hur man sitter i en bil, eller buss, där har man också någon framför sig...

• silhuett

Vår äldsta komemr vara 20 månader när nr 2 föds, i december.

Det är fortfarande en del att tänka på, och min man är inte så glad över att lägga ut stora summor pengar
    Men som sagt, vi har ju lite tid på oss att tänka.

• silhuett

Jag tänkte bara på min äldsta son, när han var 9 månader gammal så hängde han nästan utanför vagnen för att få se framåt När vi vände vagnen framåt istället så blev han lugn.

Svar på tråden Phil & Teds (syskonvagn)?