Inlägg från: Caro Lin e |Visa alla inlägg
  • Caro Lin e

Phil & Teds (syskonvagn)?

Vi har en P&T, har haft den ett år dryg, och är jättenöjda!! Just nu har vi en tvååring och en knappt ettåring i den och även min långa tvååring får utan problem gott och väl plats i extrasitsen. Vi räknar med att ha P&Tn så länge vi behöver vagn, dvs ca två år till, och tror att barnen utan problem kommer få plats.
    Om du tänker köpa så fundera på att beställa utomlands. Vi köpte i Australien: www.babymall.com.au/explorer/index.htm
    och betalade drygt 8000:- för vagn med syskonsits, i princip alla tillbehör (t ex både de enkela och dubbla regnskydden och sol-/insektsnäten) frakt, tull och moms. Vi har två års garanti och superbra service! Tex så lossnade nyligen ett litet spänne i en söm, en ganska oviktig sak, men irriterande. Vi mejlade bilder och fick i princip omedelbart en helt ny sits till vagnen!!

• Caro Lin e

silhuett: Jag tror det är samma som en bekant köpt av. Det är ett rätt okej pris, men ska du ha mycket tillbehör tror jag ändå det lönar sig för dig att köpa den själv från Australien. Titta även igenom återförsäljare i UK, vet att det finns bra priser där.

• Caro Lin e

Tja, det beror ju på... Hur gamla kommer barnen vara t ex?
    Jag skulle rekomendera att du köper åtminstone både det dubbla och det enkla regnskyddet. Det dubbla är värdelöst (meckigt, irriterande stort vindfång med dålig passform) om du använder det till enkelvagnen och när vagnen är som ligg-/sittvagn. Dessutom rekomenderar jag åtminstone ett sol-/insektsnät, kanske helst det dubbla, så att man kan skärma av bakre sitsen och få skugga där. Packväskorna skulle jag inte vilja vara utan. Man får inte ner mycket i vagnskorgen när man har vagnen som dubbelvagn. Åkpåsen är underbar och har varit oumbärlig för oss, men det beror kanske på hur gamla barnen är? Vår äldsta var ju bara drygt ett och ett halvt i vintras så det var skönt att kunna stoppa ner henne. Ja, sen finns det många fler bra tillbehör också, men, men...

• Caro Lin e

Inga problem här i alla fall. (Och inte för min kompis med likadan vagn heller.) Barnet ser väldigt bra åt sidorna. Tänk också på att det är vi vuxna som förväntar oss att barnet ska kunna se rakt fram, barnet har inte de förväntningarna. Jag brukar jämföra med hur man sitter i en bil, eller buss, där har man också någon framför sig...

• Caro Lin e

*s* Ja alla barn är ju olika, det får man inte glömma... Men som sagt alla fyra barnen i min närhet som åker P&T (mycket olika barn... ) gillar att sitta bak. Fast det är klart några garantier har man ju aldrig...

• Caro Lin e

Har du visat din man bilder på vagnen? Så gjorde jag, och sen var det han som blev mest entusiastisk... Det verkar vara en vagn som tilltalar män, för jag har hört många som säger samma sak...

• Caro Lin e

Clara: Nja, det är nog inte så mycket billigare... Men framförallt så brukar de inte skicka vagnar hit från USA, tyvärr.

• Caro Lin e

Silhuett: Momsen blir 25% av hela summan (alltså vagn, tillbehör och frakt) sedan blir tullen 2,7% av hela summan (dvs vagn, tillbehör, frakt och moms). I alla fall om det är samma nu från USA som det var från Nya Zeeland för ett år sen.

Svar på tråden Phil & Teds (syskonvagn)?