• Phio

Phil & Teds (syskonvagn)?

Har inte läst hela tråden, ursäkta om jag upprepar något som någon redan skrivit. Jag har en P&T, den är toppen. (Har en 6 veckors och en 2 åring.) Annonsen som var länkad till i början är en "privatimportör", säkert pålitlig, men jag tror eg. inte det hon håller på med är lagligt?? Men jag kanske har fel. Jag skulle iaf inte beställa därifrån, skulle inte våga... Jag beställde min från England, betalade cirka 5400 för vagn, syskonsits och cocoon samt frakt. Fördelen med att beställa från England är ju att du slipper tullen.

• Phio

Ja, jag bestsällde från www.practicalpushchairs.co.uk/index.shtml Mailade dem och frågade om fraktpriset, tror det var 45 pund. Man kan göra en "fejkbeställning" på deras sida så ser man vad det kommer att gå på i slutändan.

Silhuett- vill inte vara petig, men det där med "gift" stämmer inte. Jag jobbar med sånt och dessvärre är det en myt. Tullen har alltid rätt att öppna paketen, däremot kan du ju ha "tur" och det slinker igenom. Men annars kan det ju bli dyrt... onödigt dyrt i alla fall!

vill bli tre - nej, det är inte läbbigt, så långt ned har du inte bebisen. Aldrig någon risk att man skulle sparka till huvuet på bebisen, usch och fy... Kan däremot tycka att det är lite knepigt att lägga in ett spädbarn i vagnen (när man har syskonssitsen), det kräver lite övning!

• Phio

Gyro- kolla på Forex. Ja, de är alltid framåtvända. Men när de är riktigt små ligger de ju "under" det större syskonet, inbäddad så att det bara är öppet bakåt där du går, så det är inte direkt någon större utsikt! Ingen risk för överflöd av intryck om det var det du tänkte på.

• Phio

vill bli tre - har faktiskt inte åkt rulltrappa med vagnen då båda barn är i den *skäms*! Har däremot gått på bussar med trappor, och det går utmärkt. Jag tycker inte den skiljer sig mot andra trehjulingar i det fallet, visst får man vara lite försiktig i det läget då vagnen bara balanserar på framhjulet, men så är det ju med alla trehjulingar. Barnet slår ialla fall inte i trappan.

En annan sak jag har tänkt på som är bra: spädbarnet vaggas även i sidled när det ligger under syskonsitsen, jätteskönt tycker min tjej! Dessutom blir den liten när man fäller ihop den, tar inte alls lika stor plars i bilen som min gamla Brio gjorde. Den väger också lite, bara 10 kg.

Svar på tråden Phil & Teds (syskonvagn)?