Jag tyckte ÄP var helt okej. Jag vet att de finns de som tycker att det är hemskt, men för mig var det en mycket givande upplevelse, bägge gångerna.
Lite lull-medicin, mannen som passar upp en. Upp i gyn-stolen, titta på UL-skärmen hur de punkterar äggblåsorna (super-intressant, jag blev nästan sur när de sa att de var klara.... *s*). Det gjorde liiiite ont när de försökte nå min vänstra äggledare som ligger fel, den högra som var normalplacerad kändes inte. Sedan tillbaka i sängen med pass-upp-mannen. Byta om. BM kommer och informerar om vad man skall göra nu. Åka hem och lägga sig på soffan med en ömmande mage och en fortfarande uppassande man!
Bekväma kläder är inte fel, precis som de ovan säger. Jag vet inte hur lång väntetid det är för er, men vi fick vänta nästan en timme på vår tur vilket var ganska tråkigt och nervöst. Så andra gången köpte vi oss varsin tidning som vi satt och bläddrade i medan vi väntade. Skönt att kunna släppa tankarna lite.
Sedan tyckte jag att jag blev väldigt öm och svullen i magen efteråt och jag rekommenderar absolut att du försöker att inte boka in något de närmaste dagarna. Det är skönt att kunna få "av-svullna" sig hemma i lugn och ro.
Lycka till!