• Babe

Tips inför äggplock?

Mina 2 äggplock har skillt sig från varann, första gg gjorde plocket ont trots alla "droger" men då var jag överstim också... men andra gg var inte alls så, det fin-fint.
    Jag fick ha tens-apparaten på före/under/efter plocket andra gg och jag kommer att ha den på magen även denna gg. Rekomenderas varmt!
    Efteråt har jag också vart öm och till kvällen ont&svullen i magen, så lösa sköna byxor är att rek! Till kvällen hemma är det skönt att ha en värmekudde att krama om och ha på magen!!! och en förstående make som skämmer bort en =) Vi fick gäster förra gg och det kändes jobbigt, så försök att ha den kvällen för er själv, du behöver vila! Jag var sjukskriven 1a gg, pga överstim. i 3v, men andra gg var jag bara hemma nästa dag, sjukanmälde mig... Ta det lugnt ngn dag efteråt så blir du fortare återställd. Det där fixar du fint, vännen! Tänker på dig!!!
    Tänkte själv inför äggplocket: ska jag ngnsin kunna gå igenom en förlossning så måste jag väl fixa det här!
    Babe

• Babe

PS. Fick både lugnande (morfin) och värkmediciner via kanylen, vilket dom ökade på under behandlingens gång, när de såg att jag blev lite blek/tyst eller ojjade, så det ska inte behöva göra ont alls.
    Sa till doktorn: "vänta nu lite!"
    när det gjorde ont och då ökade de på dosen direkt =) Man är så där skönt lullig efteråt, lite vinglig och mysig...
    Jag tyckte det kändes tryggt att ha mannen med, och hålla handen... skönt att nypa till ordentligt om det skulle behövas!
    Babe

Svar på tråden Tips inför äggplock?