• Anne69

Tips inför äggplock?

Nu har jag om allt går väl mindre än en vecka kvar till äggplock. Ska bli jättespännande och jag är mycket förväntansfull. Men självklart oroar jag mig en hel del också. Är rädd för att det ska göra ont, att jag ska må dåligt efteråt och mest av allt för att det inte ska bli några bra ägg. Det sistnämnda kan ju varken ni eller jag göra så mycket åt men ni kanske kan dela med er av tips inför äggplocket!

Hur mådde du under ÄP och resten av dagen och vad ska jag tänka på?

• Svar på tråden Tips inför äggplock?
  • Anne69

Stort tack för ert engagemang - ni är då ett gäng härliga typer. Så gott när ni delar med er! Tar till mig det där med mysbyxorna direkt! Och att ta det lugnt ett par dar. Pappsen fyller år dan efter men vi får väl se om dottern kommer på middag eller ej. Ska försöka vara ledig ett par tre dar - har ju tur eftersom det ligger intill helgen och tänkte inte gå till jobbet förrän på tisdagen efter. Kram!

• Anne69

Sistnämnda var ett bra knep....ska ta till det! Blir på onsdag förresten, äggblåsorna växte på sig alldeles väldigt nu på slutet!

• Anne69

Kan nu berätta att det gick bra! Kände i princip ingenting under plocket, däremot är jag öm och svullen nu framåt kvällen. Tacka vet jag mjukisbyxorna som jag satte på mig vid hemgång o som fortfarande sitter på. Lite småvimsig i huvudet fortfarande så det blir en härlig slapparkväll. Har bett maken om lite uppassning så det blir nog bra.

Måste också ge en eloge till personalen på Sophiahemmet. De är otroligt proffsiga och mycket trevliga i detta väldigt speciella läge. Nu hoppas jag verkligen att deras goda resultat också ska gälla oss.....

Den som vill läsa om detaljerna kan göra det i min dagbok.

• Anne69

Japp, det blir imorgon vid lunch. Om det nu finns något att återföra. Endast 3 av äggen blev befruktade så nu hoppas jag verkligen på att de ska dela sig. 25% känns som en liten andel befruktade så kanske skulle de ha gjort ICSI ändå. De var redo för det men tyckte inte att det behövdes eftersom gårdagens simmare såg relativt bra ut. Annars mår jag ganska bra men är väldigt glad att jag tog ledigt ett par dar. Hade varit svårt att jobba liggande.....

Svar på tråden Tips inför äggplock?