• HoppsanHej

Till er som använt minifom

Hej!
    Vår 10 veckors tjej har haft magknip på kvällarna så nu har vi börjat med minifom och hon har blivit som en ny bebis. Hon har fått 10 droppar innan varje amning. Men nu har kvällarna börjat strula igen, hon ligger och tar i och stönar hur länge som helst utan att det kommer något och kan på grund av detta inte somna på kvällen. Någon som varit med om liknande vid användning av minifom? Ska man minska antalet droppar? bara använda viss tid på dygnet? Eller använder vi för lite droppar?

Någon som har erfarenhet av detta?? HJÄLP OSS!!

• Svar på tråden Till er som använt minifom
  • pritt

Du  kan testa med mer droppar, testa 15. Testa oxå lite magmassage, det hjälper :)

• HoppsanHej

så problemet är då att det är för lite droppar? Hon har fortfarande magknip men inte lika mycket eller? Magmassage försöker jag göra två gånger om dagen...
    Blev orolig att det var för mycket droppar, men kan alltså vara så att hon fortfarande får lite magknip och behöver mer??

• Pappa G

Testat Semepers Magdroppar?
    Enligt vår BVC var det första alternativet nu, före Miniform.

• HoppsanHej

Vår BVC rekommenderade minifom. Köper man sempers magdroppar på apoteket också eller vart?

• hic sunt leones

Du kan inte ge för mycket Minifom, det tas inte upp av kroppen. Semper på apotek, de har i kylen.

• HoppsanHej

nej men tänkte att om hon blir hårdare i magen av att luften försvinner av dropparna. För hon ligger o spänner sig nu och tar i och stönar länge på kvällarna, eller är det fortfarande magknip?

• Pappa G

På mindre apotek kan det krävas förbeställning av Magdropparna.

• HoppsanHej

ok tack. Men är det någon som har haft det så här och ökat mängden droppar och det blivit bättre??

• LaCamille

vi har använt både minfom o sempers magdroppar länge nu. vår tjej är 8v. hon har blivit mycket bättre av båda dropparna, mest skilnad märkte vi då vi hade börjat med semper dropparna även fast det dröjde nån v innan dom gjorde skillnad.
    stönandet och att hon ligger o tar i det känner jag igen. min flicka gjör ofta så då hon vaknar, eller tror att hon vaknar just av den orsaken att hon känner av magen. vet inte heller vad det beror på men till mig har de på bvc sagt att småbebisarna inte har samma muskler som vuxna att ta i med då de ska prutta o bajsa. jag brukar därför hjälpa henne ibland genom magmassage och trixet då man böjer upp knäna mot magen, då pruttar hon ofta mycket bajsar även ibland och magen brukar slappna av och bli mjukare.

• LaCamille

glömde skriva att vi brukar ge 13-15droppar minifom

Svar på tråden Till er som använt minifom