Inlägg från: LaCamille |Visa alla inlägg
  • LaCamille

Till er som använt minifom

vi har använt både minfom o sempers magdroppar länge nu. vår tjej är 8v. hon har blivit mycket bättre av båda dropparna, mest skilnad märkte vi då vi hade börjat med semper dropparna även fast det dröjde nån v innan dom gjorde skillnad.
    stönandet och att hon ligger o tar i det känner jag igen. min flicka gjör ofta så då hon vaknar, eller tror att hon vaknar just av den orsaken att hon känner av magen. vet inte heller vad det beror på men till mig har de på bvc sagt att småbebisarna inte har samma muskler som vuxna att ta i med då de ska prutta o bajsa. jag brukar därför hjälpa henne ibland genom magmassage och trixet då man böjer upp knäna mot magen, då pruttar hon ofta mycket bajsar även ibland och magen brukar slappna av och bli mjukare.

• LaCamille

glömde skriva att vi brukar ge 13-15droppar minifom

• LaCamille

vi använder båda dropparna. började med minifom och då blev det något bättre med magknipen. förut skrek hon från ca18 på kvällen till 02på natten och när vi börja med minifom minskade det men hon hade fortfarande ont. semperdropparna har hjälpt ännu mer men det tog ett tag innan de märktes på hon.
    enda jag märker nu är att hon får ont ifall vi har missat att ge henne minifom, semperdropparna ger vi bara en gång på morgonen. men missar vi minifomen så verkar hon få ont. så jag ger dropparna före varje amning och hon brukar äta med 2-3timmars mellanrum. hon har aldrig kräkts. men hon rapar inte särskilt mycket heller av dropparna, bubblerna verkar komma som prutar på henne istället.

• LaCamille

tro inte heller det e dropparna.
    min tjej hade svårt o bajsa för ett tag sen o på sjukvårdsrådgivningen så sa de att vi kunde köra termometertricket. vi gjorde det ett tag varannan dag efter ett tag kom det igång av sig själv igen. nu bajar hon nästan varje dag igen.
    har din tjej svårt o bajja eller.

• LaCamille

ska tillägga att jag helammar, och de tyckte även på bvc det var konstigt men hon blev hård iaf....

• LaCamille

du kan ju prova med termometern om du inte redan gjort det. De sa till oss på barnjouren att det kunde man göra varannan dag och sen avvakta o se om det kom av sig själv. Vi körde med termometern ett par ggr o sen en morgon bajsa hon av sig själv o nu bajsar hon nästan varje dag igen.
    Annars finns det ju laktulos men du kanske ska prata med bvc innan du provar något sånt.

Svar på tråden Till er som använt minifom