Inlägg från: Thursday |Visa alla inlägg
  • Thursday

Friterad klyftpotatis?

Tja, ska friterat bli riktigt gott så måste man ju dubbelfritera det. Men vill du inte det så får du väl nöja dig med en gång istället?

• Thursday
    Husali skrev 2009-01-17 13:44:42 följande:
    Dubbelfritera?
    Dubbelt = två gånger. Dubbelfritera = fritera två gånger.
  • Thursday
    Husali skrev 2009-01-17 13:49:00 följande:
    Hej och hå. Här flödar vänligheten och viljan att hjälpa. Jag är inte dum i huvudet. Jag vet vad dubbel betyder. Men för det, så vet jag inte exakt hur jag gör när jag dubbelfriterar potatis. Så därför frågade jag. Märkligt.
    Men du började ju med att skriva att du hade hittat en massa beskrivningar på det...? Då förutsätter jag ju liksom inte att jag behöver skriva det en gång till?
  • Thursday
    Husali skrev 2009-01-17 13:53:52 följande:
    Så svårt är det ju inte att skriva temperatur och hur mångra minuter, och om jag behöver tänka på något annat. Då kan man ju bara låta bli att svara.
    Men snälla du, lugna ner dig lite, jag ber om ursäkt om jag verkade otrevlig Vad jag försökte säga var helt enkelt att i min erfarenhet så blir det inte detsamma att fritera klyftpotatis om man inte gör så som du beskrev. Och jo, det är jobbigt att skriva temperatur och minuter för då måste jag gå och leta reda på ett recept, vilket faktiskt verkar rätt onödigt när du redan hade ett.
Svar på tråden Friterad klyftpotatis?