Inlägg från: Ladyn |Visa alla inlägg
  • Ladyn

Bästa rasen för innekatt?

Vi saknar ett husdjur jättemycket! Vi vill ha en katt! Vi hade tidigare en katt i 5 år som var vårat "barn", en i familjen liksom. Tyvärr blev vi tvungen att ta bort honom o det gör fortfarande så ont i oss...

Nu känner vi att vi vill ha "påökning", men vi vill då ha en innekatt pga alla fästingar som kryllar utanför dörren, vilken ras lämpar sig bäst för det, vilken är lugnast?

O vill alla innekatter ha en kompis eller finns det vissa raser som vill vara själva? Vi kan absolut tänka oss att ha två, men bara så att man vet.

Somali tex, passar den som innekatt?

Tacksam för hjälp ang detta!

• Svar på tråden Bästa rasen för innekatt?
  • Ladyn

Ok, det var ju tur att det var ett skämt Men man vet ju aldrig här tycker jag, det kan vara lite väl aggresivt ibland...

Inga fler raser som passar bra som innekatter?

Hur är det med Birman då?

*puff*

• Ladyn

Nja, jag vet inte om jag går med på att "det är en vanesak för katten. Lär man dem tidigt att det är inne som gäller vet de ju inte av nåt annat"...Våran förra katt var en blandning mellan bond ( lo tror vi ) o skogkatt o han försökte vi ha som innekatt. Det resulterade i att han formligen rev vårat hus i ett helt år innan vi tröttnade o blev så illa tvungen att släppa ut honom, då fick vi en ny katt !

Därav vill jag gärna veta "bästa" rasen för innekatt!!!

Men det verkar vara olika meningar ang raserna, såklart svårt att säga, alla missar har ju en egen liten personlighet!

• Ladyn

Det lilla jag har hört här om brittisk korthår så låter det bra, men är det någon som vet någon bra sida man kan läsa lite mera på ang den rasen, el andra raser?

• Ladyn

Vad härligt att läsa om era egna små historier om olika raser, hur det har fungerat el inte fungerat

Efter att ha läst här o kikat runt lite så har vi iaf kommit fram till att det ändå är en långhårig misse vi vill kura med...Så nu känns det som att man står på noll igen.
    Vi vill inte ha en perser, tycker helt enkelt inte om dom. Vad finns det då för några långhåriga kvar att välja mellan på den lugna sidan?

• Ladyn

Finns det verkligen Brittisk långhårig!?!

Det är ju precis en sån katt vi vill ha

Vart kan man läsa lite mer om dom då, jag såg inget om dom när jag kikade på alla kattsidor igår? El är det någon här som har några kort som man får titta på?

Svar på tråden Bästa rasen för innekatt?