• Ladyn

Bästa rasen för innekatt?

Vi saknar ett husdjur jättemycket! Vi vill ha en katt! Vi hade tidigare en katt i 5 år som var vårat "barn", en i familjen liksom. Tyvärr blev vi tvungen att ta bort honom o det gör fortfarande så ont i oss...

Nu känner vi att vi vill ha "påökning", men vi vill då ha en innekatt pga alla fästingar som kryllar utanför dörren, vilken ras lämpar sig bäst för det, vilken är lugnast?

O vill alla innekatter ha en kompis eller finns det vissa raser som vill vara själva? Vi kan absolut tänka oss att ha två, men bara så att man vet.

Somali tex, passar den som innekatt?

Tacksam för hjälp ang detta!

• Svar på tråden Bästa rasen för innekatt?
  • RadixLecti

Perser är väl den slöaste kattsorten jag kan komma på.
    Somali/abessinier är ganska livliga av sig, men jag har hört att de ska funka ganska bra som innekatter. Sen är ju abessinier bland de snyggaste kattraserna över huvud taget.
    Ja, den och bengalen.

• RadixLecti

Ladyn, äsch, det var ju ett skämt. Ett skoj skämt.

• Jannamia

Brittisk korthår ska tydligen vara en bra innekatt. Otroligt vackra är de åxå! Funderar själv på att skaffa en.

• Jezika

Vi har en ½skogis o enligt uppfödaren är (även) de äkta jättebra innekatter. Lugna sociala (o pratiga )

• Ladyn

Ok, det var ju tur att det var ett skämt Men man vet ju aldrig här tycker jag, det kan vara lite väl aggresivt ibland...

Inga fler raser som passar bra som innekatter?

Hur är det med Birman då?

*puff*

• Gumlan

Vi har en brittisk korthår det funkar jätte bra som innekatt, han får gå ut, men känner itne för det, han tar en promenix i trädgården ibland bara ganska lat

• Icapika

Alla passar nog som innekatter, sen är det nog vissa katter som inte tycker om att vara utomhus. Vi har två huskatter som varit inne hela sina liv och de trivs här inne.

• RadixLecti

birma ska funka. De jag har träffat har visserligen varit mer letargiska än lugna, och sura till på köpet, men alla är inte så efter vad jag förstår.

Svar på tråden Bästa rasen för innekatt?