Inlägg från: yumaa |Visa alla inlägg
  • yumaa

Hyfs på Blocket!

Jag har själv satt in annonser på blocket.. Ja visst har jag låtit annonsen sitta kvar när jag sålt den.. men det är inget emot vad för folk det är som ringer om de varor jag har lagt ut...
    här kan ni få lite
    1: en man ringer och det första han säger när jag svarar.. Har du comviq??? jag bara va?
    Han bara har du comviq.. ja säger jag eftersom mitt mobilnummer är ett comviqnummer..
    vad svarar ha.. ja bra då pratar jag gratis.. hmm??? snåle jävel..

Sen har jag fått samtal kl 01 på natten för att en ville fråga om mina soffor var kvar.. tänk är när man ligger o sover o mobilen ringer.. min mobil ringer inte så ofta så jag blev skiträdd..
    svarar o mannen säger.. har du kvar sofforna..
    det enda jag tänkte o jag sa det till han... klockan är ju 1 på natten.. man ringer inte folk då... blev arg ... o sa att nä sofforna är sålda...

en annan kärring skickade mig ett mail att jag aldrig skulle få varan såld.. vad vet hon.. jag sålde den ju direkt så hon fick ett mail att tyvärr varan är redan såld.. synd att hon skrev så sent.. hehehee.. lite elak får man vara tillbaka..
    en annan ringde o ville köpa och tog adressen..o sa jag är där kl 18.00 o hon ringde o pratade med mig igen..
    sen ringde hon igen en timme innan de skulle komma o frågade exakt var gatan låg... för de skulle köra hemifrån snart..
    jag väntade men ingen kom..o ingen ringde..

det är livet:D

• yumaa

Hur mycket förlorar du om du ringer en ynka minut.. det är inte så dyrt o ringa nu för tiden,,,
    Då kunde han ha mailet eller????

LjubaviMoja skrev 2009-01-20 13:16:45 följande:
    Men vadå snåle jävel? Jag har två barn här hemma och en man med inte så jädrans bra lön man behöver inte vara snål bara för att vara säker på att man kan prata länge utan att stressa sig.
  • yumaa

precis
    Sen var det inte att han inte hade pengar i mobilen utan att det faktiskt finns folk som är så snåla att de inte ens vågar andas..
    Sen finns det de som inte har råd.. men då sålde jag ändå en soffgrupp för 8000 :-
    så har man inte råd tror jag inte han skulle ha råd me sofforna heller... Man lär sig vad för sorts folk det ringer

Pansarhamster skrev 2009-01-21 11:42:47 följande:
    LjubaviMoja skrev 2009-01-21 11:32:55 följande:
    Fast mannen som beskrevs presenterade sig ju inte ens utan tjatade om hon hade comviq. En kort presentation av sig själv när man ringer till någon kan man väl kosta på sig iaf?
  • yumaa

det är väl inte försten till dörren som gäller.. hör man av sig genom telefon är det självklart man räknar med denna människa först..
    men det finns tyvärr sådana som tror världen kretsar bara runt dem...

godizjen skrev 2009-01-21 16:19:37 följande:
    Sålde nyligt en EL-vagn på blocket. När annonsen vart inne ca 1 minut fick jag mail och sms av en tjej som skrev att hon ville ha den, men inte kunde ringa för hon var på jobbet. Jag hade annonsen inne till hon ringde mej någon timme senare. Under denna tiden ringde 4 st andra som var intresserade. Jag sa då att jag hade en annan rom ringt före, men tog nummret och lovade att ringa om hon inte köpte den. Fick skäll av den 4:e som ringde, eftersom han ansåg att varan gick till den som hämtade den först. Jag tycker i alla fall att den som ringer först har förtur. Hon kunde ju inte rå för att han kunde vara här på 10 minuter, medan hon var tvungen att köra 2 timmar.(eller?)
  • yumaa

Jag skulle köpa en bok på blocket en gång..
    Jag ringde till den tjejen o hon bad mig sätta in pengar o så.. bla bla.. sagt o gjort.. hon sa att hon skickat boken..
    men ingen bok kom... vi hade kontakt genom mail o det fanns ett namn i annonsen..
    ingen bok kom
    jag tog namnet i annonsen letade upp hennes nummer o ringe hem till henne.. hon blev skiträdd o sa att jag skulle få tillbaka mina pengar..
    jag sa ja du skickar dem pengarna nu...

fick tillbaka dem men lite mindre än vad jag betalade men skitsamma.. det jämnade ut sig för jag skrämde livet ur henne... heheh

Molly1982 skrev 2009-01-22 15:56:59 följande:
    Köpte en väska på blocket...betalade och allt...det har gått två veckor, hon svara inte på mail eller samtal...och jag har inte fått varan!
  • yumaa

misstänker att hon sålt den till någon annan... För hon sa direkt att jag kunde få pengarna.. för hon blev förvånad att jag ringde hemnumret...
    Det fanns ingen bok hon kunde skicka ju

LjubaviMoja skrev 2009-01-22 21:54:32 följande:
    Vilka människor det finns alltså. Men nu blev jag nyfiken varför fick du inte boken utan pengarna tbx istället?
Svar på tråden Hyfs på Blocket!