• salvavinnie

Hyfs på Blocket!

Fan vad trött jag är på folk som inte kan ha lite hyfs på Blocket. Lägger man ut en annons med mail och telefon får man väl svara när det ringer, samt ta bort annonsen när varan är såld. Och det värsta är när säljaren inte skriver att det är högstbjudande utan hör av sig när man redan är på väg med nya priser och bud... Shit alltså, blir tokig.

• Svar på tråden Hyfs på Blocket!
  • miababia

visst är det jobbigt, sen sådana som låter annonsen vara kvar men skriver längst ner lite smått att den är såld....varför inte bara ta bort annonsen.

har själv ringt på en del där de blivit sura för att man ringer eftersom varan är såld...hur ska jag kunna veta det när annonsen är kvar.

• Astarte

Var med om det igår. Jag blev överlycklig sent på kvällen för att jag trodde jag hittat min drömvagn, men så var den såld på morgonen! Hur svårt kan det vara att ta bort annonsen? Jag som blev så glad. . .

• sessan63

Instämmer till 100%.Detta är mycket irriterande,att ta bort annonsen är bara ett knapptryck,det borde vara mycket mer besvärande för annonsören med folk som ringer trots att varan är såld.Ringde själv på 4 st Emmaljunga caddy vagnar innan jag fick tag på en som INTE var såld.

• Hidda

Hatar med folk som inte svarar varken på mail eller på telefon när de har varor ute så dåligt.. Iofs denna gång är jag tacksam ringde på x antal emmaljunga twin inget svar på de flesta och de ville ha mellan 4500- uppåt för 06 fick nu tag i en 07 för 2500 gutt.

• Pirum

Eller det här då:

Jag var intresserad av en fåtölj.

Mejlade och frågade när jag kunde komma och titta (hallå, en begagnad tygmöbel vill man gärna undersöka innan man slår till på).

Fick svar att det hade blivit budgivning och att hon "inte orkade ha massa människor springande hemma hos sig".

Ja, ja. Hennes förlust. Hade jag fått titta på den och konstatera att den var i lika fint skick som det verkade av beskrivningen hade jag lätt betalat åtminstone 3 gånger mer än det budet hon nämnde.

• sessan63

Man kan ju också fråga sig om det är riktigt schysst(stavas det så) med budgivning,om det inte STÅR högstbjudande förståss?Förstår om säljaren vill ha ut mesta möjliga av sin vara,men personligen, så har jag satt ett pris, så är det det som gäller och "först till kvarn".
    Skulle själv köpa barn möbler,komplett sovrum.Allt var klart men när min man kom och skulle hämta möblerna ville säljaren ha mer betalt,fler hade ringt och erbjudit mer,så min man kände sig tvungen att betala mer,han hade trots allt åkt en bra bit + hyrt släpkärra.Ja ja folk är olika men jag skulle aldrig vara så fräck.

• Pansarhamster

Jag har själv en annons ute på Blocket just nu. Blir helt tokig på folk som saknar hyfs när de ringer/mailar mig.

Angående att inte svara när de ringer... Jag har skrivit i annonsen att det går bra att ringa efter kl 17.00. Visserligen har jag mobilen med mig när jag jobbar och svarar om jag kan och hinner. Men angiven tid respekteras inte alls. Det rings från kl 07.00 och sedan hela dagen.

Vidare mycket jobbigt med muppar som säger att de ska komma och titta på en pryl. Vi bokar in tid och jag är hemma och passar tiden. Ingen dyker upp eller hör av sig. Här hänt flera gånger på samma annons!!

Sist men inte minst hatar jag folk som ringer/mailar och frågar saker som står i annonsen! Måtten på en möbel har jag skrivit klart och tydligt men får ändå flera mail/samtal med idioter som frågar om måtten... Läskunniga?!

Näe, det här är sista gången jag har en annons ute.

• salvavinnie

Pansarhamster skrev 2009-01-18 20:10:39 följande:

Jag har själv en annons ute på Blocket just nu. Blir helt tokig på folk som saknar hyfs när de ringer/mailar mig. Angående att inte svara när de ringer... Jag har skrivit i annonsen att det går bra att ringa efter kl 17.00. Visserligen har jag mobilen med mig när jag jobbar och svarar om jag kan och hinner. Men angiven tid respekteras inte alls. Det rings från kl 07.00 och sedan hela dagen. Vidare mycket jobbigt med muppar som säger att de ska komma och titta på en pryl. Vi bokar in tid och jag är hemma och passar tiden. Ingen dyker upp eller hör av sig. Här hänt flera gånger på samma annons!! Sist men inte minst hatar jag folk som ringer/mailar och frågar saker som står i annonsen! Måtten på en möbel har jag skrivit klart och tydligt men får ändå flera mail/samtal med idioter som frågar om måtten... Läskunniga?! Näe, det här är sista gången jag har en annons ute.
    Japp, finns idioter både bland säljare och köpare... Vore bra med någon typ av system med omdömen som på Tradera även på Blocket.
  • Carbonmamma
    Svar på #8
    Hejsan!
    Ansluter och håller med.
    Det här då:

Jag svarade på en annons om tre soffor. Fick svar att de fanns kvar och att jag s´kulle få koma och titta på dem, tyckte jag då att allt så bra ut skulle jag ta med dem. Ordnade med släp och tog ut pengar på banken, och får sedan svaret sent på kvällen dagen innan jag skulle komma, att hans sambo ångrat sig och nu inte ville sälja sofforna längre... Jävla idioter!!!

Eller, vi köpte en resesäng och jag gjorde upp med Hanna som hon hette om pris, hon ville ha 300:- men eftersom Babyland hade kampanj på den sängen hon visade i sin annons skrev jag det i ett mail till henne att Babyland tog 395:- och jag bjöd 200:- Det tog hon och jag skickar dit sambon för att hämta sängen. När vi kommer hem och fäller upp sängen är det inte alls samma säng som i anonsen!!! Den som visades i annonsen var en sådan jag ville ha, en fin fräsch svart, vi fick en jättegammal marinblå med nallar på... Inte fasen tänkte sambon att han skulle behöva veckla upp hela sängen hemma hos Hanna, men vi lärde oss en läxa, den kostade 200 kr...
  • kimsi

Astarte skrev 2009-01-18 10:52:57 följande:

Var med om det igår. Jag blev överlycklig sent på kvällen för att jag trodde jag hittat min drömvagn, men så var den såld på morgonen! Hur svårt kan det vara att ta bort annonsen? Jag som blev så glad. . .
    Fast om den var såld på morgonen och du ringde på kvällen så kanske de helt enkelt inte hunnit ta bort annonsen, bara för att man har en annons på blocket så innebär det inte att man sitter klistrad vid datorn dygnet runt redo att radera en annons vid en eventuell försäljning.

Jag hade en annons ute för ett tag sedan och en morgon ringde en man på mobilen och sa att han ville ha den, då var inte jag hemma och kom inte hem förrän på kvällen och kunde radera annonsen. Två personer hann också ringa under dagen, men jag kan ju inte trolla bort annonsen hur som helst.
Svar på tråden Hyfs på Blocket!