• PennyJenny

När SLUTAR eftermiddagen för er?

Jag och min kära sambo har haft en diskussion när vi tycker eftermiddagen slutar och kvällen tar vid. Han tycker att kvällen börjar kl 20.00 medan jag anser att eftermiddagen är slut och kvällen börjar omkring 17.00 Jag hade nog blivit mäkta förvånad om en kompis till mig säger "Jag dyker upp i eftermiddag" och kommer hem till mig kl 18.00!

Båda av oss anser oss ha rätt, så nu får ni hjälpa till att avgöra *S*

• Svar på tråden När SLUTAR eftermiddagen för er?
  • 3fraimsdotter

18.00. Det var iaf den gränsen jag hade att hålla mig till när jag jobbade som receptionist och svarade i telefon. Morgonen varade till 9 och eftermiddagen började vid 12.

Sedan är det ju rätt individuellt också vad man själv tycker. Ett ex till mig vägrade bara acceptera att eftermiddagen började före 14-15. Då kan du ju tänka dig när han tyckte det blev kväll... fram mot 21 sådär kanske?

• Vasen

17-18 tiden tycker jag nog att kvällen börjar. Närmare 18 så jag säger nog 17.30 exakt.

• Saskia

ca 18. Men lite tidigare på vintern tycker jag. Kvällen börjar när det är mörkt ungefär.

• Fläderblomman

kvällen börjar typ kl 7 för mig. Fast på vintern lite tidigare..

Om kl är 17 skulle jag nog beskriva det som eftermiddag...

• fruis

Kl 17 är eftermiddagen över för mig och kvällen tar vid.

• Cachou

Eftermiddagen för mig slutar vid 17h tiden, men kvällen börjar vid ca 19-20h-tiden... Sâ för mig finns det ett mellanrum mellan eftermiddag och kväll.

• murreior

Så här tycker jag

morgon= 7:30-12:00
    förmiddag:12:00-15:00
    middag= 15:00-16:30
    eftermiddag= 16:30-18:00
    kväll=18:00-22:00
    natt=22:00-7:30

Svar på tråden När SLUTAR eftermiddagen för er?