• PennyJenny

När SLUTAR eftermiddagen för er?

Jag och min kära sambo har haft en diskussion när vi tycker eftermiddagen slutar och kvällen tar vid. Han tycker att kvällen börjar kl 20.00 medan jag anser att eftermiddagen är slut och kvällen börjar omkring 17.00 Jag hade nog blivit mäkta förvånad om en kompis till mig säger "Jag dyker upp i eftermiddag" och kommer hem till mig kl 18.00!

Båda av oss anser oss ha rätt, så nu får ni hjälpa till att avgöra *S*

• Svar på tråden När SLUTAR eftermiddagen för er?
  • Johan70

Ja, jag skulle också säga att eftermiddagen är slut kl. 18.

Sommar som vinter är detsamma för mig, det är nog mest klockan som avgör, åtminstone när man jobbar. Fast egentligen borde man inte påverkas av att klockan ställs om en timme till sommartid två gånger om året (ett bruk som f.ö. borde avslutas).

• SHAKAWKAW

Jag anser att det är kväll när det är mörkt. Därför är det jobbigt att bo i Norrbotten. För mig blir det kväll 13.00 under vintern och på sommaren... Ptja, då blir det aldrig kväll eftersom det aldrig blir mörkt.

• Delilia

18:30 börjar kvällen enligt mig!

• litenlur
    Deoran skrev 2009-03-08 23:32:35 följande:
    Svar på #33
    Jepp. Kl 18 börjar kvällen. Sommar som vinter.
    Håller med.
  • vampyria2

Ja här är en till 18.00 börjar kvällen både på sommaren och vintern för mig

• Faile
    Deoran skrev 2009-03-04 00:32:53 följande:
    17.59 är eftermiddag för mig.

Kl 18 inträder kvällen
    Samma.
    Sluta jiddra, börja trolla!
  • slasktratten

är du dum i huvudet på riktigt?! vem i helvete har en sån jävla diskussion! dööööö!! äckel!!!

• murderdoll13
    slasktratten skrev 2012-04-29 08:47:52 följande:
    är du dum i huvudet på riktigt?! vem i helvete har en sån jävla diskussion! dööööö!! äckel!!!
    +1
  • LunaLunatic

Kvällen börjar kl 17

Don't argue with idiots - they'll drag you down to their level and beat you with experience
Svar på tråden När SLUTAR eftermiddagen för er?