Inlägg från: Sigrid |Visa alla inlägg
  • Sigrid

Billig fisk?

Finns det någon billig, god och lättlagad fisk?

Vi brukar köpa 400g fryst hokifilé, men den kostar ju nästan 50 kr. Någon som har tips på något billigare och ändå lättanvänt?

• Svar på tråden Billig fisk?
  • Sigrid

Ja, jag tycker det är dyrt. När det i 4 port recept står att man behöver 600 g fisk så kostar en middag minst 75 kr.

Hannah76 skrev 2009-01-18 13:38:21 följande:
    Tycker du att det är dyrt? Vad jämför du med då? Kilorpriset är ju bara ca 25 kronor..
  • Sigrid

Det ska jag titta efter, tack för tipset.

Salmiak73 skrev 2009-01-18 13:39:12 följande:
    Det beror på vad du vill göra med fisken? Tycker du om fiskgratänger så kan jag tipsa om COOps egna "Alaska Polock" 400 g ca 18:-. den är fyst i block och går utmärkt att använda till just fiskgratänger och även till grytor/soppor då man kan skära fiksen i lagom kuber och sedan ha i.
  • Sigrid

Strömming var länge sen jag tillagade, kanske dags att testa det. Tack för tipset!

Hannah76 skrev 2009-01-18 13:47:31 följande:
    timalillah skrev 2009-01-18 13:40:22 följande:
    Vad fan hände? Hela meddelandet kom ju inte med. Ströming har ett kilorpis på ca 25kr/kg, det är en billigare fisk. Tycket inte iof inte att 100 kr/kg är dyrt heller.
  • Sigrid

Hur länge håller sig färsk fisk som man köper? Funkar det bra att frysa in den själv om man inte har möjlighet att äta upp den direkt.

Svar på tråden Billig fisk?