Inlägg från: Gnulan82 |Visa alla inlägg
  • Gnulan82

Dunderförkyld...behöver alla husmor tips i världen!!!!

Hälp!!!
    Är gravid med mitt första barn i vecka 15+1 och har nu legat sjuk i snart en vecka. Har lästa att slemhinnorna kan svullna och göra att man känner sig snorig och täppt...men det här är ett skämt!!!! Känns som om ingenting hjälper, kan inte andas genom näsan överhuvudtaget och kommer snart att bli sponsrad av vår lokala toalettpappersförsäljare.

Är det någon som har några husmorstips så är jag evigt tacksam.
    Är detta ett stadie som håller i sig hela graviditeten?

Tack på förhand...

• Svar på tråden Dunderförkyld...behöver alla husmor tips i världen!!!!
  • Gnulan82

Har haft feber men den har gått ner helt. Tror inte att det gått så långt som till bihåleinflammation än men man känner sig helt tjock i huvudet. Nässpray är min bästa vän just nu men det är ju inte jätte bra att använda det för mycket heller.
    Ska ringa vårdcentralen i morgon och höra vad dom säger. Men det är väl bara att hålla ut...

• Gnulan82

Hej Melvins mamma!
    Jag lider med dig...
    Jobbar du samtidigt eller är du sjukskriven?

• Gnulan82

Vad behöver man för att skölja ur bihålorna? Var hittar jag det?

EttElaktTroll skrev 2009-01-18 14:01:33 följande:
    MAn kan ju skölja ur bihålorna. Kanske det vore ngt?
  • Gnulan82

Sinova har jag faktiskt börjat med, såg att man kunde äta det fast man har en lite i magen. Ananas juice var nåt nytt men ska absolut prova.
    Min härliga man gjorde en häxblandning till mig med färskpressade grape, apelsin, pressad vitlök,persilja och färsk ingefära. Rekommenderas inte om man ska träffa någon utomstående eller ska ha en myskväll och förväntar sig kyssar.

milli79 skrev 2009-01-18 20:07:35 följande:
    Sinova kan man äta som gravid, finns i hälsokosten & bra mot täppt näsa/bihålor. Annanas jos, örtteer och varm grönsakssoppa mm kan kanske hjälpa till bra vid förkylning. Ta gärna extra c-vitamin & zink.
Svar på tråden Dunderförkyld...behöver alla husmor tips i världen!!!!