Inlägg från: Jossis87 |Visa alla inlägg
  • Jossis87

Tips för att aktivera innekatt??

Har ni några roliga tips på hur man kan aktivera en innekatt. Min lilla tös här hemma sover mest hela dagarna (men det är väldigt roligt att leka tidigt på morgonen när matte sover :P) Har försökt med en massa leksaker... De roligaste hittils har varit en pälsboll, bjällra på snöre, ett sugrör och favoriten "möss under täcket" när man leker med handen under täcket och katten jagar :)Det är också väldigt roligt att kasta ner saker som smycken (som jag glömt plocka bort) och dylikt från bord och bänkar :P
    Hon reagerar inte så mkt på kattmynta, börjar bara slicka mer på leksakerna när jag haft på sånt...

Vill gärna se att hon leker lite mer... Tacksam för tips, stora som små!

• Svar på tråden Tips för att aktivera innekatt??
  • Jossis87

Vilka bra tips :) En katt till är inte möjligt, dels pga av yta och dels för att jag vet att Nova, som hon heter, har svårt att acceptera andra katter.

Laserpekare ska jag nog införskaffa. Har haft sån förut hemma hos mamma där det finns fler katter :) och de blev som galna :) har dock hört att man ska leka försiktigt med de så katterna inte blir knäppa och letar efter pricken hela tiden även när man inte leker...

papperstussen i snöre ska jag nog också prova. Hon är lite trög på att leka om inte jag aktiverar henne själv men allt är ju värt ett försök :)

Gömma godis och mat gör jag hela tiden. Brukar också kasta godis på golvet åt henne som hon springer efter :)

• Jossis87

Widgren skrev 2009-01-19 15:28:00 följande:

Klicker! Jag tränar klicker med både min hund och katt, båda tycker det är jätte roligt! Katten kan trick som Puss och vacker tass mm.. Mycket tålamods krävande men roligt!
    Oj, det var duktigt :) Själv har jag inte det tålamod som krävs för att tämja min lilla tös :) hehe
  • Jossis87
    Svar på #13
    Jag köpte en laserpekare men min katt är lite knepig. Hon är lite intresserad men sen verkar det nästan som om hon blir lite skraj för den. Hon gör så ofta när vi leker, springer och gömmer sig, precis som om hon inte får leka :S Helmysko är hon ibland...Men vem vet vad hon har varit med om tidigare, hon är nämligen adopterad från ett katthem och de visste inget om hennes bakgrund.

Det roligaste verkar hon tycka är att leka med en leksaksmus i sängen när matte ligger och sover :) gärna 5-6 på morgonen :S
Svar på tråden Tips för att aktivera innekatt??