• sydney

    77:ORNAS fortsättningstråd...nr ??

    VÄLKOMNA;
    här fortsätter vi skriva.

  • Svar på tråden 77:ORNAS fortsättningstråd...nr ??
  • Linnpinn

    Började precis räkna på hur länge denna tråden varit öppen och kom fram till att jag måste starta en ny, men när jag scrollade ner såg jag att du hunnit före mig

  • Mamma060812

    Nu e jag med här


    Små barn små bekymmer Stora barn stora beskymmer
  • sydney

    Fick igår reda på att Ebba ska byta avdelning på dagis nu, ska gå med de större barnen. Ska börja redan nästa vecka. Så sent som i förra veckan sa de att det dröjer några månader till (de trodde ända till sommaren) och att hon då skulle flyttas upp med de andra två tjejerna som också är födda -06. Jaja..nu blir det bara hon. Vi pratade om det hemma igår och Ebba ville gå på "Prickan" sa hon, en av de andra avd och inte den hon ska börja på. Hoppas det går bra i alla fall.

    hur är det mer er? jag bara stressar på jobbet. Inte alls bra...

  • Linnpinn

    Sydney: Oj, vilket kort varsel ni fick innan det var dags att byta avdelning. Håller tummarna för att Ebba kommer att trivas på sin nya avdelning. Hur kommer övergången att gå till?

    Vad trist att du måste stressa på jobbet. Är det extra mycket under en kort period eller känns det som att det håller i sig?
    Har själv fullt upp på jobbet men känner än så länge att jag hinner med.

    Igår fyllde min syster år och Jack och jag åkte dit för att gratta. Ovanpå tårtan var det gelehallon. Om jack hade fått hade han nog satt i sig allihop, tårta gillar han inte så mycket, så den rörde han inte. Han berättade sedan glatt på dagis imorse att han ätit -massa godis igår! dagispersonal måste få höra mycket roligt...

  • Linnpinn

    Hej,

    Här har vi haft en lugn helg. Maken kom hem i fredags kväll och Jack blev jätteglad när pappa hämtade honom i sängen på lördags morgon När vi åt frukost på morgonen kom det lite knäppande ljud från brödrosten när den blev varm. -Vad är det som låter? frågar jack. Sen tittar han ut genom fönstret och säger: -Jag tror att det är min sandlåda!!! Fnissig mamma och pappa försöker hålla sig för skratt vid frukostbordet...

    Igår var vi inne i stan och åkte lite spårvagn, mest för skojs skull. Jack har aldrig åkt spårvagn och tyckte att det var jättespännande. I början envisades han med att kalla det för husvagn... Vi åkte runt lite i stan och avslutade med fika på ett mysigt cafe.

  • Linnpinn

    Sydney: Hur går det för Ebba på nya avdelningen?

  • sydney

    idag är jag lediga. Ebba var på nya avdelningen 1½ timme igår och det hade gått jättebra. idag ska vi dit en stund båda två, så jag får träffa personalen på den nya också.

    Åka spårvagn hade nog Ebba också gillat, har tyvärr inte det i Halmstad. Men lokalbussen tycker EBba också är rolig.

    Angående jobbet så känns det lite lugnare denna vecka men kommer vara mycket att göra under oöverskådlig framtid känns det som. VI håller på med utrullning av vårt nya affärssystem till våra dotterbolag och varje månad kommer det bli nya bolag som ska in, så det tar nog några år innan det är klart...

  • Mamma060812

    VAd jobbar du Sydney ? Själv har jag åkt på magsjukan så jag ligger här hemma o vilar upp mig. Hoppas att barnen slipper det nu med ! Annars packar vi mest hela tiden, tyckte jag hunnit med massa, men det känns som vi har lika mycket kvar nu när man börjar titta sig omkring. Phu !!


    Små barn små bekymmer Stora barn stora beskymmer
  • sydney

    Cia: jag jobbar på ett företag som heter AJ Produkter, jobbar på ekonomiavd med allt möjligt, mest koncernredovining men även löner. Är även med i projektet med utrullning av affärssystemet för ekonomidelen. jobbar bara 75% så det blir tight att hinna med allt.

    Krya på dig! verkar vara många som är sjuka i magsjukor och influensor just nu. Inte kul. hoppas vi slipper. När flyttar ni??

  • Mamma060812

    Lät ju roligt dock, men kan förstå det är tajt på 75%, du vill inte jobba mer eller ? Ja mycket nu, vi har klarat oss bra ändå, men än är det bara jag, behöver ju inte vara magsjukan, har ju en otroligt känslig mage så det kan ju var maten oxå.


    Små barn små bekymmer Stora barn stora beskymmer
Svar på tråden 77:ORNAS fortsättningstråd...nr ??