• södertälje

utförsäkrad från A-kassan

Är så irriterad,fick reda på att jag blir utförsäkrad från a-kassan om ca 60 dagar,har inte uppfyllt kraven på 480 arbetade timmar under 6 månader,det fattas ynka 9 timmar.
    Sen ska jag tydligen ingå i aktivitets stöd mne man får inga nya a-kase dagar efter det,vad händer sen då??? någon som vet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-05 16:47
    Nu är det nytt som gäller som ger mig hopp om ljusning.
    Arbeta timmar minst 50h per månad i en sammanhängande period på 6 månader.Inga problem för mig just nu att uppfylla detta krav.Har jobbat i nulägget tre månader med minst 50h och det fattas endast tre månader till.
    Har två timmanställningar i dagslägge och dom slåss om vem som ska hinna boka in mig varje månad,känns lite kul att man är eftertraktad i nulägget.

• Svar på tråden utförsäkrad från A-kassan
  • Mrs Winter

Hör efter med AF.Eller med din A-kassa.

• södertälje

Det är ju det jag gjort,men jag undrar vad som händer när aktivitetsstödet går ut vad som händer eftersom man inte får nya 300 dagar hos a-kassan som man fick förut.A-kassan säger att dom ska göra om regelverket,men när och hur kan dom inte svara på just nu.

• Pfyrix

Du kommer att ingå i jobb och utvecklingsgarantin.

• Pfyrix

alltså menar ni a-kassedagarna eller de 450 dagarna inom JOB?

• milluz85

jag har inga a-kassedagar kvar och ingår redan i jobb och utvecklingsgarantin. den är slut i slutet på april. vad händer efter det?

• Mrs Winter
    Svar på #7
    Mitt råd är att prata med Arbetsförmedlingen
  • Pfyrix

har man förbrukat 450 dagar så ska man få göra nått dom kallar samhällsnyttig tjänst. Problemet är att ingen riktigt vet vad det går ut på. (typ praktikliknande vad jag förstå fast ändå inte som praktik) sist jag pratade med AF visste dom bara att det skulle börja i april (det datumet är flyttat ett par gånger innan) och att ersättningsnivåerna inte sänks, men som sagt. Ett tag kvar så de hinner väl komma på hur dom ska göra.

• södertälje

Man får ju inget ordentligt svar,hur länge håller JOB på,och i dagens läge med permiteringar i mass antal är det inte lätt att hitta jobb,har tim anställning som larmoperatör men man kan inte lita på månadslönen så att man klarar sig ekonomiskt om inte mina kollegor är sjuka eller har sem.
    Enligt AF får jag gå in och jobba dom timmar jag får på larmet även om jag har aktivitetsstöd.

Svar på tråden utförsäkrad från A-kassan