utförsäkrad från A-kassan
Du kommer att ingå i jobb och utvecklingsgarantin.
Du kommer att ingå i jobb och utvecklingsgarantin.
alltså menar ni a-kassedagarna eller de 450 dagarna inom JOB?
har man förbrukat 450 dagar så ska man få göra nått dom kallar samhällsnyttig tjänst. Problemet är att ingen riktigt vet vad det går ut på. (typ praktikliknande vad jag förstå fast ändå inte som praktik) sist jag pratade med AF visste dom bara att det skulle börja i april (det datumet är flyttat ett par gånger innan) och att ersättningsnivåerna inte sänks, men som sagt. Ett tag kvar så de hinner väl komma på hur dom ska göra.
Södertälje.
JOB fortsätter tills man har jobb, det är bara olika steg, när sista steget, 450 dagar, har gått så får man samhällsnyttig tjänst (men man får fortsatt ersättning). Ja du får jobba när du går på JOB, man deklarerar de timmar man jobbat på närvarorapporten å så får man inget stöd för den dagen( de timmarna det blir)
jo man får den ersättning man hade förut (65%)
Det har jag haft hela tiden.
134 vad är det för summa? 220 minus skatt är högre än så (om man bara är berättigad till absolut minimum)
Nope, absolut inte för då förlorar man all rätt till sin tidigare ersättning. Därför man ska skicka in sina närvarorapporter hela föräldraledigheten.
Hmmmm jag går på föräldraledighet nu i februari. Jag kommer inte delta i några program etc just därför att det faktiskt inte är JOB som betalar ut mina pengar. Så det var VÄLDIGT märkligt av din handläggare att säga så?! För man deklarerar ju bara Övrig frånvaro och då har inte AF rätt att kräva något tillbaka eftersom det ugår någon ersättning.!!!!!!!!!!!!!!!
Man är inskriven men allt ligger på is tills man kommer tillbaka och får ersättning via JOB
Mumin..
har pratat med min handläggare och hon blev helt paff. Din handläggare har helt fel och hon tyckte att du skulle "gå vidare" med det. För sån information är felaktig. Hon kan inte kräva att du ska gå på aktiviteter eller söka jobb under tiden som du är hemma med ditt barn. Eftersom det är en giltig "ledighet" och att du inte får ersättning via JOB...
Själv skulle jag inte alls tycka att det är kul att få 220kr om dagen brutto. =(