Inlägg från: copernicus |Visa alla inlägg
  • copernicus

utförsäkrad från A-kassan

roligt att du får jobba de timmar du har iaf. Min a-kassa har sagt åt mej att säga upp mina tjänster eftersom det inte blir så många timmar. Eftersom man bara får stämpla i 75 dar när man jobbar deltid. Fast du har ju vad jag förstår redan passerat dem och lite till.
    Det är INTE lätt att få jobb idag, så varför en regel som uppmuntrar till uppsägningar???

• copernicus
    00TWINS06 skrev 2009-01-19 17:54:05 följande:
    Detta är ju ett helt sjukt system... Är snart utstämplad jag oxå, men får 150 nya dagar för att jag har barn under 8 år... Och förhoppningsvis uppfyller jag ett nytt krav sen och får 300 dagar till... Ringde a-kassan och frågade hur jag skulle göra nu när dom där 75 dagarna var slut(för ingen på arbetsförmedlingen hade fattat) och då sa hon att enda sättet att kring gå detta är att man får ett nytt "anställningsbevis" för VARJE GÅNG du är inne och jobbar.. Är timanställd- glömde och säja det innan.. Är det inte bättre att man iallafall jobbar LITE än INGET ALLS???? Gillar INTE att gå hemma och det är ju inte alls lätt att få ett jobb idag... Lycka till du oxå!!
    och så om jag säger upp mitt jobb, och ber att få jobba som timanställd istället så går det???
    jag vill inte heller säga upp mej och missa förturen när den dagen kommer.
    Inom många brancher kan det inte bara finnas heltider så är det bara!
Svar på tråden utförsäkrad från A-kassan