• Zaffran

Dvärgschnauzer??

Behöver tips på en bra kennel/uppfödare som har Dvärgschnauzers... Färg spelar ingen roll, inte vita dock.

• Svar på tråden Dvärgschnauzer??
  • köttbullelydnad

Finns det vita schnauzers???

• Suell

kennel chottans är mycket seriös.Kan rekomenderas.

• Suell

Ja förresten det finns vita men de är inte så och ännu inte så snygga.

• köttbullelydnad

Ofan! Coolt, alltid lär man sig nåt nytt Trodde det bara var såna där "genfelshundar" efter att ha sett en i en tidning, men det är alltså en godkänd färg?

• SmileyMalin

köttbullelydnad skrev 2009-01-19 22:22:27 följande:

Ofan! Coolt, alltid lär man sig nåt nytt Trodde det bara var såna där "genfelshundar" efter att ha sett en i en tidning, men det är alltså en godkänd färg?
    absolut! tror dock inte det var mer än typ ett par år sedan den blev godkänd, och det är först nu dom börjar få en tillräckligt stor avelsbas för att se vettiga ut!
  • köttbullelydnad

SmileyMalin skrev 2009-01-19 22:24:49 följande:

köttbullelydnad skrev 2009-01-19 22:22:27 följande:
    absolut! tror dock inte det var mer än typ ett par år sedan den blev godkänd, och det är först nu dom börjar få en tillräckligt stor avelsbas för att se vettiga ut!
    Inget vidare grant om jag får säga... Gillar de helsvarta och i riesenstorlek Sånt _härligt_ gubbskägg så jag blir alldeles sjuk när jag ser dem
  • SmileyMalin

Ellelbells är en mycket trevlig kennel, vet dock inte hur pass verksam ägaren är för tillfället!

• SmileyMalin

köttbullelydnad skrev 2009-01-19 22:25:48 följande:

SmileyMalin skrev 2009-01-19 22:24:49 följande:
    Inget vidare grant om jag får säga... Gillar de helsvarta och i riesenstorlek Sånt _härligt_ gubbskägg så jag blir alldeles sjuk när jag ser dem
    jo jag har sett ett par rika snygga exemplar. tyvärr tycker jag många är lite gula eller grå i färgen!
    Men min absoluta favoritfärg är svart o silver!
  • köttbullelydnad

Var på väg att köpa en salt&peppar för ett par år sedan, men hittade ingen bra kennel i närområdet så det sket sig. Nu känns det som alldeles fel ras inför nästa köp

Svar på tråden Dvärgschnauzer??