• Anonym (mama)

Min man har cancer

Tänkte bara se om det finns fler i min situation. Jag har två barn och min man har obotlig cancer. Han fick diagnosen för 3 år sen, har opererats sen dess men cancern är kvar. Det är en sån ovanlig form så läkarna vet ej vad de ska göra, men de tror inte att det ska sprida sig. Han kan leva med det just nu, men vi vet ej hur länge. Han är sjukskriven och får vara hemma och uppleva allt med våra barn (vår äldsta är 3 år) - och det är ju en fantastisk gåva. Framtiden känns dock väldigt oviss.
    Finns det någon som befinner sig i en liknande situation?

• Svar på tråden Min man har cancer
  • Licens To Kiss

Jag har aldrig haft en partner med cancer men däremot vill jag ialla fall säga att jag hoppas han blir friskt.

• Anonym (mama)

Tack! Vi tänker positivt, så det SKA han bli!

• Mirakel händer

Beklagar verkligen det som har hänt eran familj. Många kramar till er alla.

Har själv ingen partner som har cancer.

Men min pappa har det. Han har opererats två gånger på inom loppet på 1 år. Det är jobbigt att se ens nära svårt sjuka. Försöker se framåt och positivit, Men det är inte lätt. Han ska börja nästa vecka med cellgiftsbehandling. Så jag ska försöka vara så bra stöd som möjligt. Men det är svårt. Men jag ska försöka.

• Anonym (Snart fru)

Har heller aldrig haft någon partner med cancer men min svärmor har det. Hon blev sjuk i lungcancer sommaren 2007. I våras ungefär blev hon frisk men i somras blev hon sjuk igen. Några dagar innan jul röntgades hon och de upptäckte då också fyra hjärntumörer. Dom är för små för att opereras men en av dom sitter så dåligt till att den aldrig kommer kunna opereras. Därför ska jag och min sambo gifta oss i maj och efter det startar bebis verkstan på en gång.

• Anonym

Beklagar.. ingen ska behöva gå igenom detta. Jag fick diagnosen cancer 06 men opererades och ännu inga tecken på att det återkommit men väntar vår tredje nu och är livrädd för att inte få se dem växa upp men håller i hårt i tanken!

• Anonym

Fick veta att mix ex som jag har 4 barn me har fått cancer. Som inte går att operera bort i hjärnan men går att hålla i schack.
    Vi har fem barn i hop,
    Läkarna har sagt ca 10 år ungefär.
    Vet inte hur jag ska bete mig

• Anonym

är inlägg nummer 6.
    vi har fem barn ihop

• Leica

Var inte rädd för att be om samtalsstöd kring detta! Det är en kris och just ovissheten och rädslan är tung att bära...

Min pappa dog av lungcancer -00. De sa att han hade minst ett år kvar, men han dog en månad senare.

Ta hand om er och hoppas ni får en lång och lycklig tid tillsammans som familj!

• Anonym (mama)

Tack allihop!
    Har funderat på någon form av samtalsstöd,men har inte tagit tag i det än.
    Till dig som skrev inlägg 6 o 7: Jobbig situation! Har ni fem barn ihop har ni ju ändå delat ganska mycket även om ni inte är ihop längre. Eftersom ens barn går före allt känner ju jag att det jobbigaste i allt det här är tanken på att mina barn ska förlora sin pappa. Jag vet ju inte riktigt hur er situation ser ut men hoppas att du och barnens pappa tillsammans kan komma fram till hur ni ska agera kring detta med tanke på barnen.

• VinceNight

Har själv haft en far som gått bort i cancer, tyvärr gick det väldigt fort från diagnos till att han gick bort. Ta vara på den tid ni har tillsammans, den är otroligt värdefull. Känner du att du behöver/vill tala med någon ska du naturligtvis göra det!

Svar på tråden Min man har cancer