• Anonym (mama)

Min man har cancer

Tänkte bara se om det finns fler i min situation. Jag har två barn och min man har obotlig cancer. Han fick diagnosen för 3 år sen, har opererats sen dess men cancern är kvar. Det är en sån ovanlig form så läkarna vet ej vad de ska göra, men de tror inte att det ska sprida sig. Han kan leva med det just nu, men vi vet ej hur länge. Han är sjukskriven och får vara hemma och uppleva allt med våra barn (vår äldsta är 3 år) - och det är ju en fantastisk gåva. Framtiden känns dock väldigt oviss.
    Finns det någon som befinner sig i en liknande situation?

• Svar på tråden Min man har cancer
  • Anonym (sorgsen)

Min sambo har cancer i så gott som hela kroppen. Det började med en tumör i tjocktarmen som opererades bort feb -07 och man behandlade både innan och efter med tuffa cellgifter och strålnig. Vid operation hittade de små cancerceller i lymfkörtlarna omkring. I juni -08 såg man inget spår av cancer. I januari -09 efter en tid av ryggvärk åkte min sambo in akut med gula ögonvitor. Det visade sig att cancern spritt sig till lever skelett muskulatur hvuduet och lungan. Man lyckades till slut få in ett dränage i levern. Hade man inte lyckats hade min sambo varit död nu. Han sov nästan dygnet runt de sista dagarna innan man lyckades. På sex veckor har cancern poppat upp i hela kroppen. Läkarna säger att de alrig sett ett så aggressivt förlopp. Metastaser finns även i hjärnan och det jag är mest rädd för är att han ska bli personlighetsförändrad. Man ska stråla skallen. Han har problem att gå pga ena foten ej hänger med. Han har svårt att läsa pga en metastas som trycker mot ögat och en förmodad som klämmer på en nerv inne i skallen. Han sluddrar när han pratar pga nervpåverkan. Allt detta på bara några veckor. Vi har en dotter som är drygt två år. Jag är så arg så arg. Arg för att han gick så länge från början innan han sökte hjälp. ARg för att han gick för länge med sitt ryggont innan han sökte hjälp. Båda gångerna har jag tjatat massor innan han gått itll läkare. Jag är arg för att han tappat ca 20 kilo på ngåra veckor. ARGARGARG. Jag vill bara ta mitt pick och pack och fly långt långt bort.

• Anonym (Snart fru)

Vill inte göra så att ni tappar hoppet nu om era anhöriga men jag tänkte bara berätta...
    Skrev i inlägg #4 om att min svärmor hade cancer, hon dog måndagen 16 mars... Hon fick aldrig uppleva bröllopet eller att bli farmor, men hon fick iallafall veta att vi ska gifta oss.

• Anonym

beklagar att han e sjuk, det e en hemsk sjukdom. har inte haft ngn sambo som har haft det. men min mamma dog av cancer när vi var barn. och jag har känt några som haft det.

• Dama

Har du funderat på elternativ medicin?

Min släkt/familj brukar åka till en läkare i tyskland som hjälpt till med både de ena och det andra! När inte svenska läkare kan hjälpa till.

Min systers svärmor fick bröstcancer för 2 år sedan.
    Hon åkte till denna läkaren i tyskland.. Då hennes hopp från de svenska läkare såg dystra ut.
    Efter endel behandlingar så blir läkarna i sverige förvånade när de ser att cancern har gått tillbaka. Idag är hon helt frisk!

För 1 månad sedan fick hennes man reda på att han hade cancer i hjärnan.De opererade men fick inte bort allt ner:( jätte tragiskt...
    De gav honom 4 månader till 12 månader kvar att leva.

Nu har de precis varit i tyskland. De ville ändå kolla om denna läkaren kunde göra någon. även om diagnosen i sverige var riktigt dålig.
    Nu kommer de hem från tyskland idag.

Läkaren sade att det var inte omöjligt att hjälpa honom!
    Han har fått lite sprutor som ska förminska tumören och så fått med sig mediciner hem. Han känner sig redan piggare efter en vecka.

Hade någon av min familj fått någon cancer hade jag åkt till tyskland direkt!! det finns hopp att klara sig..

Säg till om du vill ha namn o nr till doctorn!

• Dama

I sverige ger man ALLTID cellgifter eller strålning!
    Detta behandligssätt förstör inte bara cancern utan oxå hela ens immunsystem + att de påverkar kroppen negativt.
    Och fungerar inte de behandlingsformerna gör man ingenting!

Det är så tragiskt och se!

Visst, det kostar pengar att åka till tyskland och få annan behandling. Men det är väl värt varenda krona om man kan bli frisk!?

Och det är verkligen inte bluff! det fungerar...
    Den här mannen som har hjärntumör som jag skrev i förra inlägget.
    Den sortens cancer han har lever på syre.. och den växer sig större av det.
    Han har fått sprutor med någon medicin som ska bryta ner tumören.
    Har inte hört hela behandlingsättet ännu iom att de kom hem nu idag.

Men visst är det otroligt?!

• Anonym

Tumörceller är kroppsegna celler som börjat dela sig ohämmat. Alla celler i kroppen "lever av syre". Luktar bluff och hokus pokus lång väg

• Dama

Bluff!?
    ok.. men varför blir de då friska av de? varför blir läkarna förbluffade av att hon blev frisk trots att hon nekade mer strålning?

Det är ingen hockuspockus!

det är alternativ medicin som kan rädda liv.
    Men om du inte tycker att ett liv är värt att rädda så är det upp till dig.

Hade någon i min familj varit sjuk hade jag gjort allt för dem.

• Dama

Nu säger jag inte att alla blir mirakulöst friska!
    Men man kan ge honom en chans att titta på de.. och efter det bedömmer han om han kan göra något för att hjälpa eller inte..

• fish

Min sambo dog i torsdags så det är försent. Han fick behandling med bla antikroppar och jag tror att de stoppade cancern MEN inte den som satt i hjärnan. Han hade cancer i så gott som hela kroppen så jag tror inte någonting hade kunnat rädda honom. Men visst om han inte hade varit så fruktansvärt sjuk ...så hade jag säkert tänkt alternativ behandling.

Anonym(snart fru) Jag beklagar.

• Anonym (Snart fru)

fish Tack! Beklagar likaså...

Svar på tråden Min man har cancer