Inlägg från: tre barn o hund |Visa alla inlägg
  • tre barn o hund

Någon som varit på Kreta m barn?

Kreta är underbart!
    Jag jobbar för ett företag som ligger strax utanför Heraklion så jag reser dit några gånger / år. Själv är jag förtjust i Agia Pelagia som ligger 2 mil väster om Heraklions flygplats. En pytteliten by med strandpromenad och ingen trafik. Dock är det viktigt att bo inne i byn då man annars har en lååååång uppförsbacke hem från stranden:) Apollo har ett par hotell där och det finns också fina privata pensionat.
    Stranden är smal med ett parti där små barn kan bada då det ligger en platå utanför som skyddar mot vågor. Inga besvärliga inkastare utan man kan ostört vandra strandpromenaden fram o tillbaka.
    Chania är en vacker stad, men inte min favorit på grund av just de jobbiga påstridiga inkastare och försäljare överallt...(dessutom en HEMSK flygplats)
    Med så små barn tror jag heller inte att man tar bussen in till Chania (vilket oftast är en förutsättning då hotellkomplexen oftast ligger en bit ifrån) men det är ju roligt om det finns NÅNTING annat att göra än att bara vara på hotellet. Mitt tips är att satsa på ett hotell som ligger nära gångstråk med tavernor och affärer, det är ett mysigt avslut på kvällen efter restaurangbesök, tänk på att poolen sällan är uppvärmd så det kan bli ett kallt dopp i maj även om det är varmt i luften!
    Annars är April Maj den absolut vackraste och skönaste tiden att åka till Kreta:)
    Hoppas ni får en underbar semester, och "Kalo Taxidi" njut av tzatzikin med ta det lugnt med ouzo´n :)

Svar på tråden Någon som varit på Kreta m barn?