Halloj! Redan dags för ny tråd!?! Det är tur att nån har koll.
Jag hänger med!
Läste om Malva. *förfäras* "Litet bett" är oviktigt, jag ogillar att personalen inte uppmärksammat det. Bettmärken syns. Hoppas det var en engångsföreteelse. Troligen tultar det omkring nån liten stackare som varken kan sätta ord på sina känslor eller kan tygla dem.
Stökigt på det nya dagiset, Åsa. Kanske är det bara nu i början. Håller tummen att det blir lugnare och framförallt att Viktor ska trivas!
Vi är i inskolningsvecka 2. Det går över förväntan. Vi har under några veckor pratat skola, förberett och berättat om att han pappa ska gå till jobbet. 3:e dagen var det dags, men blev det lite hastigt i stunden och hon var inte alls överens. Han ringdes tillbaka efter 20 minuter. Hon kunde det i teorin, men det blev inte alls kul vid realiseringen.
4:e dagen: tydligare teorigenomgång: pappa lämnar och går, du stannar leker, äter och sen kommer pappa tillbaka. Ok, sa hon och vinkade efter honom i fönstret. Hade frågat efter honom men kunnat lugna sig själv. 5:e dagen vinkade hon hejdå direkt vid lämning. Äter bra själv och kom till ro när hon efter en stund fattat hur sovrutinen går till i en logementsal med flera barn på rad. Hon har dessutom inlett en romans med gosekatten utan namn. Hon som aldrig visat intresse för gosedjur i sängen.
Pedagogerna är så sanslöst inkännande och läser av varje individs behov. Inskolningen anpassas helt därefter. *me like*
Sen är jag överrumplad av vuxentätheten. 3 pedagoger, 2 lärarpraktikanter, 2 gymnasiepraktikanter och 1 förälder totalt under veckan, alltid minst 4 vuxna/dag på 15 barn!
Själv är jag på utbildning i tre veckor, i Högsbo = 10 min med cykel. Meddelar alltså att cykelsäsongen är igång (idag i snöblask). Tjohoo! Det bästa av världar: en underbar man, en lättinskolad dotter och förkovran på arbetstid. Frisk är jag till på köpet! (Nä, nu tog jag i.. det lär bli bakslag, men det kan det vara värt när man får ha en sån skön lyckostkänsla i kroppen!)
Nya trådens första långinlägg.
Nästa blir en kortis!
Kram